Mateusz Labuda, zastępca dyrektora Muzeum Narodowego w Warszawie (MNW) otrzymał we wtorek wieczorem Grand Prix w konkursie Dyrektor Marketingu Roku w kategorii "Organizacje – Instytucje Nauki, Kultury i Sportu – Zgłoszenie Indywidualne" - poinformowało Muzeum Narodowe.
Główną ideą Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2014 jest wyłonienie najwybitniejszych polskich zespołów marketingowych oraz szefów marketingu, którzy osiągają ponadprzeciętne wyniki w Polsce, jak również na rynkach międzynarodowych.
Labuda jest w MNW odpowiedzialny za zmianę wizerunku i rozwój placówki, w tym za marketing, komunikację, edukację, wydawnictwa, pozyskiwanie funduszy oraz rozbudowę muzeum.
"Ogromnie cieszy mnie docenienie przez kapitułę sukcesów naszej instytucji w postaci Grand Prix dla dyrektora marketingu roku. Marketing w muzeum to coś stosunkowo nowego, zwłaszcza w instytucji o tak długiej tradycji, do niedawna konserwatywnej, pozbawionej wcześniej budżetu na tego typu aktywność. Marketing muzealny jest bardzo szczególny, oparty w największej mierze na budowaniu relacji z publicznością, gdzie bardzo silnym instrumentem jest edukacja. Odznacza się indywidualnym charakterem. Ponad 300-proc. wzrost frekwencji w ciągu ostatnich trzech lat dowodzi, jak bardzo może być skuteczny, gdy niewielki budżet konsumowany jest przez nieliczną grupę wysokiej klasy fachowców silnie identyfikujących się z instytucją" - powiedział Mateusz Labuda, cytowany w komunikacie Muzeum.
"Nowocześnie zarządzane MNW w nowej rzeczywistości ekonomicznej przestało być petentem, który wyciąga rękę do sponsora z prośbą o datki. Stało się atrakcyjnym partnerem" - dodał. (PAP)
her/ son/