Tysiąc reprodukcji dzieł street artu pojawiło się w przestrzeni miasta – jako plakaty w kawiarniach, naklejki na warzywach i owocach w lokalnych sklepikach, ozdoby kubków do kawy na wynos i także na chodnikach.
„Już jest pięknie” to idea akcji nawiązująca do popularnego utworu „Jeszcze będzie przepięknie” grupy Tilt.
„To hasło, które znalazło się odmalowane z szablonu na warszawskich chodnikach. Street art zawsze był formą sztuki najszybciej reagującą na bieżące wydarzenia. Dlatego w momencie budzenia się miasta po lockdownie mieszkańcy Warszawy są witani sztuką” - wyjaśniła PAP Weronika Singh z Business and Culture.
Prace artystów tworzących w nurcie street artu pojawiły się na ponad tysiącu nośnikach – plakatach i wlepkach - w witrynach, drzwiach i różnych produktach w restauracjach, kawiarniach, kwiaciarniach, sklepach i warzywniakach. Prezentowane w przestrzeni miejskiej prace pojawią się także na największej w Polsce wystawie i aukcji poświęconej sztuce ulicy. To dzieła twórców takich jak: Bartosz Świątecki/Pener, Sławek Czajkowski/Zbiok, Krzysztof Syruć/Proembrion, Igor Chołda/Aqualoopa, Weronika Lipniewska/Vera King i Anna Szejdewik/ Coxie.
„Najbardziej znanym twórcą nurtu street art jest bez wątpienia Banksy. Komentuje on rzeczywistość, jest guru artystów sztuki ulicy, ale też jest artystą uznanym przez kolekcjonerów. Chcieliśmy nawiązać trochę do tego co robi i tym razem wyjść ze sztuką z naszej strefy komfortu, z galerii na ulice. Nie tylko dotrzeć do tych, do których na co dzień nie docieramy, ale też pokazać, że dziś sztuka może dodawać nam otuchy, może krzyczeć: +Już jest pięknie+” – powiedział PAP Juliusz Windorbski, prezes DESA Unicum, firmy która organizuje i finansuje akcję.
20 maja w DESA Unicum rozpocznie się wystawa „Sztuka ulicy” zakończona tydzień później aukcją. Będzie można obejrzeć dzieła twórców działających w latach 70. takich jak Ewa Partum, Krzysztof Wodiczko, Pomarańczowa Alternatywa i Grupa Luxus. Pojawią się również prace współczesnego street artu.(PAP)
Anna Bernat
abe/ pat/