Nauczanie języka polskiego i upowszechnianie w środowiskach polonijnych wiedzy o Polsce to główne tematy rozmowy pierwszej damy Agaty Kornhauser-Dudy z prezesem Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” Dariuszem Bonisławskim – napisano na Twitterze Kancelarii Prezydenta.
"Nauczanie języka polskiego oraz upowszechnianie w środowiskach polonijnych wiedzy o Polsce, jej kulturze i współczesnych zjawiskach były głównymi tematami rozmowy Małżonki Prezydenta z Prezesem Stowarzyszenia +Wspólnota Polska+, Dariuszem Bonisławskim" - podano w piątkowym wpisie na Twitterze Kancelarii Prezydenta.
Na stronie głowy państwa podano, że w Pałacu Prezydenckim Pierwsza Dama gościła prezesa "organizacji pozarządowej działającej w naszym kraju od ponad dwudziestu lat". Przypomniano, że obecnie stowarzyszenie zrzesza ponad 4 tys. członków skupionych w 23 oddziałach na terenie całego kraju. Prowadzi Domy Polonii w Krakowie, Rzeszowie, Poznaniu, Lublinie, Ostródzie i Warszawie oraz Dom Polonii - Zamek w Pułtusku, gdzie w czerwcu ubiegłego roku małżonka prezydenta spotkała się z mieszkającymi tam repatriantami.
Jak poinformowano, czwartkowa rozmowa dotyczyła m.in. działalności stowarzyszenia, które wspiera i prowadzi nauczanie języka polskiego oraz pomaga podtrzymywać jego znajomość wśród Polonii i Polaków mieszkających za granicą. Pierwsza Dama miała okazję zapoznać się z podręcznikami do nauki języka polskiego dla uczniów szkół polonijnych działających m.in. w Ameryce Południowej, Australii, Irlandii i na Ukrainie.
"Z pełnym uznaniem dla państwa pracy podchodzę do inicjatywy wydawania dedykowanych podręczników" – mówiła Agata Kornhauser-Duda, zwracając uwagę na odmienność językową i kulturową w różnych krajach, wymagającą dostosowania metod dydaktycznych i podejścia stosowanego w nauczaniu języka polskiego. Na stronie podkreślono, że Pierwsza Dama, jako wieloletnia nauczycielka języka niemieckiego, w swojej działalności dużą wagę przywiązuje do edukacji, w tym nauczania polonijnego.
"Podczas wszystkich wizyt w szkołach polskich i polonijnych za granicą przekonałam się o specyfice tego typu szkolnictwa" – zaznaczyła Kornhauser-Duda. Podkreśliła jego rolę nie tylko w nauczaniu języka, ale także w podtrzymywaniu i budowaniu wśród dzieci urodzonych lub wychowywanych poza granicami Polski poczucia przynależności narodowej. (PAP)
akn/ aszw/