Wizerunki papieży Jana Pawła II i Franciszka oraz Mikołaja Kopernika, Wita Stwosza, Bony Sforzy, Andrzeja Wajdy i Rafała Sonika zostaną wykorzystane w kampanii wizerunkowej Krakowa towarzyszącej Światowym Dniom Młodzieży, która ruszy w połowie lipca.
Kampania zatytułowana "Kolebka geniuszu" ("Cradle of Genius") ma pokazać Kraków jako miejsce, w którym warto żyć, pracować i rozwijać swoje pasje.
"Ludziom, którzy przyjadą na ŚDM chcemy pokazać, że Kraków to ciekawe miejsce, w którym warto na dłużej zakotwiczyć: mieszkać, pracować, tworzyć, a jeśli ktoś nie ma na to ochoty lub nie może tego zrobić, to że warto wracać, bo jest tu wiele rzeczy do zobaczenia” - powiedział PAP dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa Rafał Perłowski.
Dodał, że na czas ŚDM przygotowano wiele wydarzeń m.in. w ramach Festiwalu Młodych oraz Nocy Cracovia Sacra, podczas której w krakowskich kościołach pokazywane będą najwartościowsze sakralne zabytki. "Chcemy, by Ci, którzy przyjadą nabrali przekonania, że w Kraków to fantastyczne miejsce do modlitwy i ubogacania duchowego, ale też miasto, w którym można się po prostu dobrze czuć" – dodał Perłowski.
Bohaterami kampanii będą: Wit Stwosz, który w Krakowie stworzył ołtarz do Bazyliki Mariackiej, astronom Mikołaj Kopernik, który studiował na Akademii Krakowskiej, królowa Bona Sforza, zdobywca Oscara reżyser Andrzej Wajda oraz zwycięzca Rajdu Dakar Rafał Sonik, a także Jan Paweł II i papież Franciszek. Ich twarze pojawią się na citylightach w kilkuset miejscach w Krakowie, na jednym z tramwajów typu bombardier oraz na ekranie ledowym na elewacji Tauron Areny Kraków.
Kampania będzie realizowana w językach polskim i angielskim. Kolorystycznie ma korespondować z utrzymaną w barwach czerwonej, niebieskiej i żółtej dekoracją miasta przygotowaną na ŚDM. Będzie też nawiązywać do promującego ŚDM hasła "Are you ready?". Przy wizerunku papieża Jana Pawła II pojawi się pytanie "Czy jesteś gotowy by zostać świętym?", przy Franciszku "Czy jesteś gotowy odwiedzić Kraków?", przy podobiźnie Andrzeja Wajdy "Czy jesteś gotowy wygrywać wielkie festiwale filmowe?".
Kampania potrwa od 15 lipca do końca sierpnia. Będzie też prowadzona w mediach społecznościowych.
Ponadto przygotowano kilka tysięcy naklejek z kodami QR do pobrania miejskiej aplikacji mobilnej "Kraków". Zaplanowano także iluminację wybranych obiektów architektonicznych - w kolorach ŚDM podświetlone mają być w czasie ŚDM: kładka Bernatka, estakada Lipska-Wielicka oraz fontanny na Rynku Głównym i Placu Szczepańskim.(PAP)
wos/ malk/