Ponad tysiąc audioprzewodników trafiło do 67 punktów informacji turystycznej na terenie w woj. śląskiego - poinformowała w środę Śląska Organizacja Turystyczna, która zakończyła realizację projektu ułatwiającego dostęp do informacji turystycznej.
Celem realizacji Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej było udostępnienie turystom aktualnej i rzetelnej informacji o najciekawszych i znanych miejscach turystycznych w woj. śląskim.
"Przed realizacją projektu w województwie śląskim funkcjonowały 34 niezależne, niewspółpracujące ze sobą punkty informacji turystycznej. Brakowało wyposażenia, kompleksowej bazy danych i wspólnego pomysłu na promowanie regionu. Dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 udało się wdrożyć kompleksowy system regionalnej informacji turystycznej. Projekt objął 34 już istniejące punkty oraz 33 utworzone w ramach projektu" - poinformowała Karolina Jarosz ze Śląskiej Organizacji Turystycznej.
Celem realizacji Śląskiego Systemu Informacji Turystycznej było udostępnienie turystom aktualnej i rzetelnej informacji o najciekawszych i znanych miejscach turystycznych w woj. śląskim.
Wszystkie punkty zyskały podobny wystrój, otrzymały też wiele wydawnictw promocyjnych, takich jak mapy turystyczne, informatory, przewodniki turystyczne - w łącznym nakładzie 890 tys. egzemplarzy. Do punktów trafiły również 1043 audioprzewodniki z propozycjami wycieczek pieszych, rowerowych oraz nordic walking, obejmujących ok. 5 tys. km tras turystycznych.
Zainstalowano też 101 infokiosków, a na drogach pojawiło się 810 tablic drogowych ułatwiających dojazd do niemal 200 atrakcji turystycznych.
Zmienił się portal www.slaskie.travel. Obecnie oferuje bogatą bazę miejsc noclegowych i gastronomicznych, opisy i zdjęcia 1,5 tys. atrakcji turystycznych w czterech wersjach językowych a także 250 wirtualnych wycieczek po regionie i obiektach turystycznych.
Stworzono również szereg serwisów tematycznych poświęconych tzw. markowym produktom turystycznym. Wśród nich są m.in. Śląskie Smaki (www.slaskiesmaki.pl), Szlak Orlich Gniazd (www.orlegniazda.pl), czy serwisy regionalne poświęcone charakterystycznym obszarom, takim jak m.in. Beskidy i Śląsk Cieszyński, Jura Krakowsko-Częstochowska, Metropolia Silesia.
Projekt "Śląski System Informacji Turystycznej" był realizowany od początku 2011 roku. Jego koszt to ok. 12,4 mln zł, z czego ok. 10,5 pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.(PAP)
ktp/ je/