Obiekt przy ul. Mińskiej 65 w Warszawie zyskuje nowe życie. Teren po byłej drukarni PAP zamieniamy w Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych. Niebawem będą odbywać się koncerty, przedstawienia teatralne i inne działania związane z przemysłem kreatywnym - podkreślił w środę szef MKiDN Piotr Gliński.
"Obiekt przy ul. Mińskiej 65 zyskuje nowe życie. Teren po byłej drukarni PAP zamieniamy w Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych. Niebawem będą odbywać się koncerty, przedstawienia teatralne i wiele, wiele innych działań związanych właśnie z przemysłem kreatywnym. Już dziś zapraszam" - napisał Gliński w środę na platformie X (dawniej Twitter).
Do wpisu minister dołączył krótkie nagranie. "Mińska 65 w Warszawie. Duży teren 3,5 hektara, po dawnej drukarni Polskiej Agencji Prasowej. Ponad rok temu powołaliśmy tutaj Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych. Wejdźmy do środka" - podkreślił Gliński.
Będąc wewnątrz budynku minister mówi: "Tu widzimy wielki potencjał tej nieruchomości - potencjał, który będzie wykorzystany dla rozwoju polskich przemysłów kreatywnych". "Ta hala to 2,5 tysiąca metrów kwadratowych. Hala praktycznie przystosowana do działania" - dodał.
"Tu będziemy organizować koncerty, przedstawienia teatralne, targi gamingowe i inne działania związane z przemysłami kreatywnymi" - zapowiedział minister. "A oto najbardziej wartościowa, pod względem zabytkowym część naszej nieruchomości - wspaniała sala świetlikowa, gdzie można organizować ekspozycje, wystawy, wydarzenia" - podkreślił Gliński.
"Takie tereny to łakomy kąsek dla deweloperów, dlatego najprawdopodobniej obok zdewastowany tor ORŁA. A i tutaj nie było łatwo założyć instytucję kultury" - zaznaczył minister.
Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych zostało powołane 1 czerwca 2022 r. Jego utworzenie jest kontynuacją i rozwinięciem polityki wsparcia polskich przemysłów kreatywnych realizowanej od 2016 r. i wynika z potrzeb i postulatów polskich twórców i przedsiębiorców. Instytucja ma ich wspierać i stwarzać im jak najlepsze warunki do tego, aby mogli godnie zarabiać na swojej pracy i swoich talentach.
Centrum zajmie się przede wszystkim animowaniem współpracy na linii kultura-biznes-nauka-technologia. Podmioty prowadzące działalność w tych sektorach często nie dostrzegają się wzajemnie, nie identyfikują w pełni pól potencjalnej współpracy i nie realizują wspólnych projektów. To właśnie na styku tych obszarów powstają produkty i usługi o strategicznym znaczeniu, największym zasięgu oddziaływania oraz najbardziej dochodowe i innowacyjne.
CRPK zainwestuje także w rozwój polskich przemysłów kreatywnych – w szczególnie rokujące, prorozwojowe i atrakcyjne kulturowo projekty oraz w wybitnie utalentowanych twórców.
Centrum będzie realizowało innowacyjne, łączące potencjały i zasoby wielu różnych branż kreatywnych projekty, promujące polską kulturę oraz budujące pozytywny wizerunek Polski w oparciu o przemysły kreatywne. Istotnymi obszarami działalności CRPK będą również edukacja i profilaktyka. (PAP)
autor: Edyta Roś
ero/ par/