W 14 355 szkołach podstawowych w klasach I–III w czwartek zajęcia odbywały się stacjonarnie – podaje Ministerstwo Edukacji i Nauki, wskazując, że chodzi o 99,6 proc. z nich. Sześć podstawówek w klasach I–III pracowało zdalnie, a 49 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w czwartek pracowało 15 127 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 99,1 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 21 przedszkoli, a 118 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z czwartku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
O przejściu przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
We wtorek w całym kraju do nauki stacjonarnej wrócili uczniowie klas I-III szkół podstawowych. Przez ostatni tydzień - od 26 kwietnia najmłodsi uczniowie z 11 województw uczyli się w systemie hybrydowym (część z nich stacjonarnie w szkole, część zdalnie w domu). W pozostałych pięciu, ze względu na sytuację epidemiczną w regionach, uczniowie klas I-III uczyli się zdalnie.
Przedszkola, oddziały wychowania przedszkolnego – zerówki i inne formy wychowania przedszkolnego, od 19 kwietnia działają w całym kraju stacjonarnie, tak samo żłobki i kluby malucha.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od końca października uczą się zdalnie.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji i nauki od 17 maja uczniowie klas IV–VIII szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego przejdą na naukę w systemie hybrydowym. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ mhr/