Dziesięć bajek z napisanego przez łódzką przewodniczkę Justynę Tomaszewską cyklu Just Bajka ukaże się w formie podkastów na platformie Soundsitive Kids. Najmłodsi poznają związane z ich miastem postaci i miejsca.
Jak poinformował PAP Grzegorz Gawlik z łódzkiego magistratu, miasto Łódź dofinansowało zadanie "Just Bajka na Soundsitive Kids – łódzka kraina dźwięku dla dzieci", które ma na celu przybliżenie najmłodszym łodzianom historii i kultury ich małej ojczyzny. W ramach grantu nagrano 10 bajek autorstwa Justyny Tomaszewskiej, licencjonowanej przewodniczki związanej z Centrum Dialogu im. Marka Edelmana. Napisane przez nią utwory z cyklu Just Bajka, dostępne na stronie internetowej www.justbajka.pl, powstały w ramach programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - "Kultura w sieci".
"Chcę pokazać, że Łódź da się kochać, szanować i rozumieć. (...) Just Bajka to projekt, który zakłada przybliżenie historii i kultury Łodzi dzieciom. W jego ramach powstało 10 bajek, trasa spaceru i łódzkie zabawy, które można pobrać ze strony" - wyjaśniła Tomaszewska.
W utworach łódzkiej przewodniczki znalazły się postaci i miejsca, które zna każdy łodzianin. Ich bohaterowie chodzą na spacer ulicą Piotrkowską, spotykają na swojej drodze Stanisława Reymonta – autora "Ziemi obiecanej", fabrykanta Karola Scheiblera, a z bardziej współczesnych - obecną prezydent Hannę Zdanowską. Pojawiają się w nich również związane z Łodzią postaci z dziecięcej literatury i filmów, np. Miś Uszatek. Bajki czyta przez lektorka Stowarzyszenia Soundsitive Studio – Małgorzata Kozak, która z zawodu jest polonistką.
To kolejny etap rozwoju platformy Soundsitive Kids, dzięki której rodzice mogą rozwijać wyobraźnię swoich pociech i w wartościowy sposób spędzać z nimi czas; początki tej inicjatywy związane są z programem "Kultura w sieci".
"Od zeszłego roku staramy się konsekwentnie budować nasze portfolio materiałów skierowanych do najmłodszych słuchaczy, szukając nowych środków wyrazu i partnerów do współpracy. Nasze słuchobajki są dostępne m.in. na Spotify, Spreakerze, Facebooku czy YouTubie. Szeroko rozumiana +łódzkość+ jest dla nas jedną z kluczowych wartości – produkujemy i nadal będziemy produkować nagrania pokazujące różne oblicza naszego miasta" - podkreślił prezes Stowarzyszenia Soundsitive Studio Maciej Sztąberek.
Zaznaczył, że media społecznościowe stowarzyszenia regularnie śledzi już kilka tysięcy wiernych słuchaczy. Produkcje z serii "Soundsitive Kids – bajki dla dzieci", których powstało do tej pory 26, szczególną popularnością cieszą się na portalu Spotify, gdzie znalazły się wśród stu najpopularniejszych podcastów w Polsce.
Warto dodać, że dzięki opublikowaniu bajek w serwisach podcastowych, można ich słuchać za pomocą urządzeń mobilnych, przy jednoczesnym wyłączeniu ekranu, co może stanowić formę odpoczynku dla wzroku dzieci.(PAP)
autorka: Agnieszka Grzelak-Michałowska
agm/ pad/