W sześciu klasach trzech wrocławskich liceów program edukacyjny został poszerzony o zajęcia z historii kina, języka filmowego i produkcji filmowej. Pilotażowy projekt "Klasy filmowe" to autorski program Dolnośląskiego Centrum Filmowego (DCF).
W wtorek w Dolnośląskim Centrum Filmowym we Wrocławiu odbyła się inauguracja filmowego roku szkolnego. W pilotażowym projekcie bierze udział ponad 170 uczniów z trzech wrocławskich liceów. W klasach, do których uczęszczają ci uczniowie, przez cały rok będą prowadzone zajęcia z zakresu języka filmowego, historii kina i produkcji filmowej. Program nauczania powstał przy udziale filmoznawców, pedagogów i twórców filmowych.
Dyrektor Dolnośląskiego Centrum Filmowego Jarosław Perduta podkreślił, że program dzieli się na część teoretyczną i praktyczną. "Zajęcia teoretyczne będą prowadzić opiekunowie klas na cotygodniowych zajęciach w szkołach, praktyczne zaś – zaproszeni do współpracy eksperci i twórcy filmowi – raz w miesiącu w DCF" – powiedział Perduta.
Dodał, że zajęciom praktycznym towarzyszyć będą pokazy filmów, warsztaty i spotkania z twórcami – reżyserami, aktorami czy producentami filmowymi.
"Chodzi nam o to, aby młodzież miała żywy kontakt z osobami, które tworzą filmy. Cały program działania klas filmowych był konsultowany z nauczycielami z Wrocławskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, filmoznawcami, ale też z młodzieżą, która na co dzień odwiedza nasze kino. Wierzę, że tegoroczny pilotaż pokaże, że warto ten projekt rozwijać w przyszłości" – dodał Perduta.
W programie przewidziano między innymi pokazy filmów: "Najlepszy" w reż. Łukasza Palkowskiego, "Jutro lub pojutrze" w reż. Binga Liu, "Księżyc Jowisza" w reż. Kornéla Mundruczó czy "I młodzi pozostaną" w reż. Petera Jacksona.
Uzupełnieniem programu edukacyjnego będzie Młodzieżowy Klub Filmowy, gdzie odbywać się będą dyskusje na temat filmów z bieżącego repertuaru DCF.
Klasy filmowe to autorski program DCF, realizowany przy wsparciu marszałka województwa dolnośląskiego i Departamentu Edukacji Urzędu Miejskiego Wrocławia.(PAP)
Autor: Piotr Doczekalski
pdo/ joz/