Do zwiedzania bogatych zbiorów galerii stałych i na nową wystawę XVII-wiecznych mistrzów holenderskich i flamandzkich zaprasza po ponownym otwarciu 4 maja Muzeum Narodowe w Warszawie.
Od piątku 7 maja br. w Muzeum Narodowym w Warszawie będzie można zwiedzić nową wystawę czasową – "Różne spojrzenia. Malarstwo holenderskie i flamandzkie z Kolekcji ERGO Hestii". To opowieść o narodzinach i rozwoju sztuki holenderskiej XVII wieku, w kontekście rozwijającej się równolegle sztuki flamandzkiej.
Na wystawie zostaną zaprezentowane obrazy XVII-wiecznych mistrzów holenderskich i flamandzkich, pochodzące z kolekcji Towarzystwa Ubezpieczeniowego ERGO Hestia. Jest to jedyna w Polsce – jak informują muzealnicy - korporacyjna kolekcja dzieł sztuki dawnej, po raz pierwszy udostępniona publiczności.
Ekspozycję uzupełnią wybrane dzieła ze zbiorów MNW.
W sześciu galeriach stałych MNW już od wtorku 4 maja br. na zwiedzających czekać będą zabytki różnych epok i kultur; ponownie dostępne będą: Galeria Sztuki Starożytnej, Galeria Faras, Galeria Sztuki Średniowiecznej, Galeria Sztuki Dawnej, Galeria Sztuki XIX Wieku oraz Galeria Wzornictwa Polskiego.
Wszystkie muzealne ekspozycje będą otwarte dla publiczności od wtorku do niedzieli. Wstęp do MNW jest biletowany, w muzealnych galeriach obowiązują limity zwiedzania i obostrzenia sanitarne, wynikające z przepisów prawa. Zajęcia edukacyjne i wydarzenia kulturalne do odwołania odbywają się w formie zdalnej - – jak informuje Monika Bala z biura prasowego MNW.
Muzeum świętuje swoje otwarcie nową kampanią promocyjną. Jest to prezentacja wybranych obrazów z kolekcji MNW opatrzonych komentarzami zwiedzających o – jak zaznaczają organizatorzy kampanii - kojącej mocy sztuki w trudnych czasach pandemii.
"Gdy muzea pozostawały zamknięte, nawet zdalny kontakt ze sztuką był dla wielu osób formą wytchnienia. W tym trudnym czasie zapytaliśmy naszych widzów, za którymi dziełami z muzealnej kolekcji najbardziej się stęsknili i dlaczego. W nadesłanych komentarzach internauci wyrażali tęsknotę za dawnym, normalnym życiem oraz obawy spowodowane pandemią. Te krótkie teksty pokazują, jak niezastąpionym i skutecznym narzędziem do opisywania i przeżywania rzeczywistości jest sztuka, która nie tylko cieszy zmysły i karmi duszę, ale także koi tęsknoty" - piszą o idei kampanii jej organizatorzy z MNW.
Wybrane komentarze zaprezentowane będą na plakatach w przestrzeni miejskiej i wirtualnej z jednoczesnym zaproszeniem do stacjonarnych odwiedzin w muzeum. (PAP)
Anna Bernat
abe/ dki/