Rozpoczęła się kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii społeczno-informacyjnej Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (NPRCz 2.0) na lata 2021–2025, która ma na celu promocję czytelnictwa oraz bibliotek – poinformowało Narodowe Centrum Kultury.
Do 20 października w stacjach radiowych i telewizyjnych będą emitowane dwa trzydziestosekundowe spoty, adresowane do różnych grup odbiorców. Działania w Internecie potrwają do końca 2022 r. Jeden ze spotów będzie skierowany do dzieci, młodzieży i rodziców, drugi – do seniorów. „Spoty przedstawiają czytanie jako interesujący i angażujący sposób spędzania czasu. Kontekstem kampanii NPRCz 2.0 są indywidualne i społeczne korzyści płynące z czytania. Celem spotów jest przekonanie, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, bowiem pobudza wyobraźnię, poprawia pamięć, uczy krytycznego myślenia i komunikowania się z innymi” – podkreślają autorzy kampanii, cytowani w przesłanym PAP komunikacie. Reklamom ma towarzyszyć hasło „Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy, ani dlaczego”.
Wszystkie premierowe spoty NPRCz 2.0 są dostępne pod linkiem na oficjalnym kanale w serwisie YouTube.
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest programem przygotowanym na lata 2021-25 przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy. Jak podano w komunikacie, w ramach NPRCz 2.0 m.in. blisko pół miliarda złotych trafi na rynek wydawniczy (zakup nowości książkowych), a kolejnych kilkaset milionów zostanie przeznaczonych na modernizację i budowę bibliotek.
Program jest realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przy zaangażowaniu Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i Narodowego Centrum Kultury, oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji i Nauki.(PAP)
Autor: Michał Szukała
szuk/ pat/