Konkurs na projekt neonu nawiązującego do Warszawy ogłosiło stołeczne Muzeum Neonów. Zwycięska praca ma się stać nową wizytówką miasta. Projekty można nadsyłać do 17 kwietnia. Nadsyłane na konkurs projekty mogą mieć dowolną formę estetyczną, być nośnikiem przekazu lub reklamą. Organizatorzy konkursu zachęcają do nawiązywania do wzornictwa czasów powojennej Polski, powracającego dziś w logotypach czy wzornictwie plakatowym.
Po zakończeniu naboru 17 kwietnia zostanie wyłonionych pięć prac, które następnie zostaną poddane pod głosowanie za pomocą aplikacji umieszczonej na profilach Muzeum Neonów i jego mecenasa RWE Polska na Facebooku.
Na zwycięzcę konkursu czeka nagroda pieniężna w wysokości 2 tys. zł. Nagrodzony projekt zostanie zrealizowany, będzie go można zobaczyć na wystawie w Muzeum Neonów. Ekspozycja zostanie otwarta w Noc Muzeów 18 maja.
Celem konkursu odbywającego się pod hasłem "Wyraź energię miasta, stwórz neonową wizytówkę stolicy" jest stworzenie świetlnego symbolu stolicy.
Organizatorami konkursu są Muzeum Neonów i jego mecenas RWE Polska. Konkurs wspierają merytorycznie Akademia Sztuk Pięknych oraz Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Honorowy patronat nad konkursem objęła prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Warszawskie Muzeum Neonów jest pierwszą w Polsce placówką, której misją jest dokumentacja i ochrona reklam świetlnych. Projekt ratowania neonów rozpoczęto w 2005 r., siedzibę placówki mieszczącą się na Pradze otwarto w maju 2012 r. Wśród eksponatów muzeum znajdują się m.in. szyld Kina Praha zburzonego w 2005 r., elementy świetlnego globusa Orbisu z Al. Jerozolimskich i neon salonu RTV i AGD "Berlin" z ul. Marszałkowskiej.(PAP)
mce/ ls/