17.04.2011 aktualizacja 14.07.2016

Do Szczecina przypłynął historyczny parowiec

2011-04-17 (PAP) - Liczący ponad sto lat historyczny parowiec kołowy "Freya" przypłynął w niedzielę do Szczecina. Niemiecka jednostka liczy sobie ponad 51 m długości oraz ponad 11 m szerokości. Może zabrać na pokład 220 pasażerów. W jej wnętrzu znajduje się tłokowa maszyna parowa. Statek osiąga prędkość 8,5 węzła.

Freya2011-04-17 (PAP) - Liczący ponad sto lat historyczny parowiec kołowy "Freya" przypłynął w niedzielę do Szczecina.

Niemiecka jednostka liczy sobie ponad 51 m długości oraz ponad 11 m szerokości. Może zabrać na pokład 220 pasażerów.

W jej wnętrzu znajduje się tłokowa maszyna parowa. Statek osiąga prędkość 8,5 węzła.

Parowiec został zwodowany w 1905 r. w holenderskiej stoczni. Dwa lata później stał się jachtem królewskim. Później wielokrotnie zmieniał właściciela. W okresie II wojny światowej i tuż po niej służył jako bunkrowiec oleju napędowego i schronienie dla uciekinierów.

W 1988 r. statek został sprzedany holenderskiemu właścicielowi, który go odremontował. W latach 90. stał się najbardziej znanym i eleganckim statkiem Holandii. W 1999 r. parowiec kupił armator niemiecki.

Jednostka ma dwa eleganckie salony w stylu secesyjnym oraz bary na każdym pokładzie.

W poniedziałek "Freya" wypłynie w dwa krótkie rejsy po Odrze i jej odnogach. We wtorek popłynie do Świnoujścia.(PAP)

epr/ je/

Wszelkie materiały (w szczególności depesze agencyjne, zdjęcia, grafiki, filmy) zamieszczone w niniejszym Portalu chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Materiały te mogą być wykorzystywane wyłącznie na postawie stosownych umów licencyjnych. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników Portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, bez ważnej umowy licencyjnej jest zabronione.
Do góry

Walka
o niepodległość
1914-1918

II Rzeczpospolita

II Wojna
Światowa

PRL