W 14 030 szkołach podstawowych w klasach I–III w nauka w środę była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 97,1 proc. szkół podstawowych. W 83 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 330 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym we wtorek pracowały 15 047 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 98,3 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 77 przedszkoli, a 176 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan ze środy z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 50 w trybie mieszanym.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.(PAP)
Autor: Szymon Zdziebłowski
szz/ mhr/