W 14 109 szkołach podstawowych w klasach I–III nauka we wtorek była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 97,7 proc. szkół podstawowych. W 70 podstawówkach w klasach I–III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 264 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym we wtorek pracowały 15 102 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 98,7 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 63 przedszkola, a 135 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z wtorku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
W stosunku do poniedziałku liczba szkół pracujących w trybie zdalnym zwiększyła się o trzy, a w trybie mieszanym zmniejszyła o 41. Liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących zdalnie zwiększyła o 16, a w trybie mieszanym zmniejszyła o 20.
W poniedziałek nauka w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 071 szkół podstawowych, czyli w 97,4 proc. podstawówek. W 67 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 305 w trybie mieszanym.
We poniedziałek w trybie stacjonarnym pracowało 15 098 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 98,7 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 47 przedszkoli, a 155 w trybie mieszanym.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 50 w trybie mieszanym.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ joz/