Wcielając się w postaci m.in. Jana Karskiego, Artura Rubinsteina czy Juliana Tuwima można już odkrywać atrakcje woj. łódzkiego w nowej edukacyjno-promocyjnej grze planszowej "Odkryj Łódzkie".
Autorem gry jest Michał Borowiak, który zwyciężył w konkursie przeprowadzonym latem ub. roku w ramach kampanii promującej województwo "Łódzkie ma pomysł!".
Na konkurs adresowany do mieszkańców regionu zgłoszono 181 projektów dot. m.in. edukacji wczesnoszkolnej, kultury czy infrastruktury. W internetowym głosowaniu oddano niemal 30 tys. głosów, a wygrała gra planszowa "Odkryj Łódzkie".
Zwycięzca otrzymał na realizację projektu 50 tys. zł. Zdaniem marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia, duża liczba zgłoszeń w konkursie świadczy o tym, że mieszkańcy angażują się w życie swojego regionu.
Gra, która miała swoją premierę w piątek, polega na odkrywaniu atrakcji województwa łódzkiego wcielając się w jedną z ośmiu postaci historycznych regionu. Wśród postaci są: autor "Kamieni na szaniec" Aleksander Kamiński, Jan Karski, Katarzyna Kobro, Artur Rubinstein, Julian Tuwim, kryptolog Jan Kowalewski, Władysław Reymont i twórca muzeum w Krośniewicach Jerzy Dunin-Borkowski.
Postaci różnią się w grze pod względem szybkości ruchu, kapitału początkowego, pensji za przekroczenie pola startu oraz wiedzy, czyli liczby odpowiedzi na pytania po rzucie kośćmi.
Plansza do gry zawiera 62 atrakcje z całego województwa, w tym 48 atrakcji turystycznych - po dwie z każdego z 24 powiatów. Dodatkowo na planszy są także cztery dworce kolejowe z Łódzką Koleją Aglomeracyjną, lotnisko i inne atrakcje ogólnowojewódzkie. Plansza uwzględnia też trzy pola specjalne: urzędu skarbowego, podatku oraz więzienia.
"Dla każdej atrakcji turystycznej został namalowany specjalny pejzaż, dodatkowo każda z postaci ma swój portret" - wyjaśnia twórca gry Michał Borowiak. Autorką graficznego opracowania jest Anna Stanisławska.
"Odkryj Łódzkie" jest grą przeznaczoną dla osób powyżej 10. roku życia i może w nią grać od dwóch do ośmiu graczy. Została wydana w polskiej i angielskiej wersji językowej.
Zdaniem szefa departamentu promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego Macieja Łaskiego, wyjątkowość łódzkiej planszówki polega na tym, że zaprojektował i stworzył ją mieszkaniec województwa, aby promować swój region. "Taka gra to nie tylko promocja Łódzkiego, ale także wzmacnianie w mieszkańcach województwa poczucia lokalnego patriotyzmu i identyfikacji z regionem" - dodał Łaski.
Gra ma być dostępna po wakacjach we wszystkich gimnazjach województwa łódzkiego, gdzie uczniowie będą mieli możliwość jej wypożyczenia. Natomiast kupić ją będzie można m.in. w sklepie internetowym, w wybranych księgarniach, sklepach z pamiątkami oraz w miejscach wymienionych w grze. (PAP)
szu/ par/