Biznes nie ocenia zbyt wysoko instytucji wspierających naukowców. Potrzebują też promocji za granicą - czytamy w środowym „Pulsie Biznesu”.
"46 proc. Polaków nie potrafi wskazać wynalazków stworzonych przez rodzimych naukowców. Ich znajomość jest niemal dwa razy mniejsza za granicą, zarówno w UE, jak i w USA - wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS)" - czytamy w "PB".
Jak zaznacza gazeta, badanie było prowadzone także w gronie rodzimych przedsiębiorców. Wśród najbardziej rozpoznawalnych współczesnych wynalazków wymienili: grafen, łazik marsjański, produkty biomedyczne, protezy, niebieski laser. "Zaznaczyć jednak trzeba, że komercjalizacja grafenu i niebieskiego lasera nie zakończyła się międzynarodowym sukcesem, na jaki liczyło środowisko naukowe i biznesowe" - przypomina "PB".
Wskazano również, że co drugi przedsiębiorca - podobnie jak sami naukowcy i siedmiu na 10 Polaków - twierdzi, że rodzima nauka posiada jednak "dobre kadry profesorskie".(PAP)
mchom/ krap/