Polska Fundacja Narodowa zainaugurowała we wtorek konkurs filmowy „Polska 4x4”, w ramach którego zrealizowanych zostanie 16 krótkich filmów promujących Polskę w mediach społecznościowych.
W ramach konkursu zostaną wybrane najlepsze, krótkie (do 3 minut) scenariusze filmów promujących Polskę w mediach społecznościowych z kanałem YouTube na czele. Na ich podstawie powstaną produkcje, które mają trafić do odbiorców na całym świecie.
Jak mówił na wtorkowej konferencji prasowej Filip Rdesiński, prezes PFN, filmy o Polsce można będzie zgłaszać w czterech kategoriach tematycznych: „Co nas łączy?” (filmy przedstawiające wspólne elementy historii Polski oraz innego państwa), „Historia” (filmy o historii Polski związane ze 100-leciem odzyskania niepodległości), „Piękno Polski” (filmy o pięknie polskiej przyrody, architektury, zabytków, krajobrazów) oraz „Polski sukces” (filmy o polskim sukcesie w nauce, technice, kulturze, medycynie).
Filmowe scenariusze biorące udział w konkursie powinny być realizowane w polskiej i angielskiej wersji językowej. Prace można nadsyłać do Polskiej Fundacji Narodowej do 4 lutego 2019 roku, potem członkowie jury wybiorą najlepsze projekty zgłoszone do konkursu i na podstawie ich scenariuszy powstaną ekranizacje.
Każdy z laureatów otrzyma dofinansowanie do realizacji projektu w wysokości 25 tys. zł. Nagrodzone produkcje będą promowane przez Polską Fundację Narodową na całym świecie, przede wszystkim w mediach społecznościowych.
Filip Rdesiński zapowiedział we wtorek, że w związku z konkursem zaplanowano wizytę w Polsce legendarnego amerykańskiego youtubera Caseya Neistata. (PAP)
aszw/ agz/