Muzeum Narodowe w Warszawie ma nowe logo - placówka wybrała je w trybie otwartego konkursu. Zwycięskie logo to połączenie kilku liter – inicjałów muzeum: MNW, w czerwonym kolorze - poinformowała PAP rzeczniczka muzeum Katarzyna Wakuła.
"Muzeum Narodowe w Warszawie jest parę tygodni przed swoją wielką datą: 17 maja rozpoczynamy obchody Roku Jubileuszowego. Muzeum powołane ustawą z dnia 20 maja 1862 roku obchodzi 150. rocznicę swego istnienia. Rozmaite okoliczności sprawiły, że na przygotowania mieliśmy mniej niż rok. W ciągu tego roku Muzeum przeszło wewnętrzną restrukturyzację, a do końca jubileuszu – który traktujemy jako proces przemian – przeobrazi się całkowicie. Procesowi temu towarzyszyć będzie wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej muzeum" – mówi dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie Agnieszka Morawińska.
Jak informuje Wakuła, nowa identyfikacja wizualna sukcesywnie wprowadzana będzie w gmachu głównym Muzeum Narodowego, a następnie w oddziałach - najpierw w Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni.
"Czytelne połączenie logo MNW i jego oddziału – Królikarni pozwala na przejrzyste pokazanie związku między obiema instytucjami. Do tej pory często musieliśmy tłumaczyć, że Królikarnia jest częścią Muzeum Narodowego w Warszawie. Mamy nadzieję, że nowa identyfikacja wizualna pozwoli nam uniknąć tych problemów" – mówi kuratorka Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni Agnieszka Tarasiuk.
Autorzy nowego logo to Antonina Benedek i Rafał Benedek ze studia MesmerCenter – opracowali nowe logo we współpracy z Research Studios - firmą, która ma na koncie realizacje projektów graficznych m.in. dla BBC, „The Times”, Design Museum czy Barbican Center w Londynie.(PAP)
agz/ abe/