W cyklu Centralna Scena Tańca artyści współpracujący z Fundacją Artystyczną Perform 15 sierpnia zaprezentują site-specific pt. „KIRIBATI” w przestrzeni trasy spacerowej Wału Miedzeszyńskiego – informuje PAP Magdalena Denko z Mazowieckiego Instytutu Kultury (MIK).
Jak wyjaśniono w przesłanej informacji, "site-specific to projekt, na który składają się działania performatywne, oparte na strukturach improwizacyjnych, tworzonych z uwzględnieniem specyfiki i charakteru danego miejsca".
"Blok site-specific skupia się na eksploracji potencjału, który niesie ze sobą praca w przestrzeniach nietanecznych — w unikatowych sceneriach Warszawy. Wykorzystując narzędzia improwizacyjne, choreograficzne oraz ruch i taniec artyści spróbują ukazać nową perspektywę na otaczające nas przestrzenie, architekturę i naturę. Skupią uwagę na odkrywaniu relacji z otoczeniem, tego, jak ich obecność w organiczny sposób ją przeobraża, a uwaga wydobywa esencję doświadczenia" - napisano na stronie MIK.
Zaznaczono, że "podczas tygodniowej rezydencji choreografka Aleksandra Osowicz wraz z Agatą Siniarską, Justyną Stasiowską i Daną Chmielewską zastanowią się nad tym, w jaki sposób postrzegamy otoczenie i jakie nawiązujemy z nim relacje".
"Ponieważ nasze działania będą się odbywać na terenie miasta to właśnie miasto stanie się naszym punktem badawczym, rozumianym jako ekosystem wspólnoty międzygatunkowej. Będziemy performować dla i z jego mieszkańcami, zarówno tymi ludzkimi jak i nie-ludzkimi, w miejscach ujarzmionych przez człowieka, jak i tych zaanektowanych przez naturę" - powiedziała autorka przedsięwzięcia i choreografka Aleksandra Osowicz, cytowana w informacji.
"+Za mocno skupiamy się na sobie samych, zapominając, że nie jesteśmy jedynymi zwierzętami na Ziemi+ – to stwierdzenie Joanny Bednarek stało się punktem wyjścia dla proponowanej tu praktyki choreograficznej" - czytamy na stronie MIK.
Wydarzenie rozpocznie się 15 sierpnia o godz. 19 przy przystanku Fieldorfa 01 na Gocławiu. Jego organizatorami są MIK i Fundacja Artystyczna Perform.(PAP)
autor: Grzegorz Janikowski
gj/ pat/