Wirtualne spacery po mieście z przewodnikami, a także zwiedzania on-line poznańskich wystaw i muzeów znajdą się w programie tegorocznej, 13. edycji projektu „Poznań za pół ceny”. Specjalna, wirtualna edycja akcji potrwa od 2 do 10 maja.
Akcja „Poznań za pół ceny” – organizowana przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną (PLOT) – to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek turystycznych Poznania, znana i nagradzana w Polsce i Europie. W tym roku, w ramach 13. edycji akcji, ze względu na epidemię koronawirusa, organizatorzy postanowili jednak zmienić formułę projektu.
"Utrzymujemy dwa filary akcji czyli unikalny program turystyczny i doskonałą jakość poznańskich usług turystycznych w okazyjnej cenie, ale przenosimy te filary w nowy wymiar" - podkreślił prezes zarządu PLOT Jan Mazurczak.
Jak dodał, program turystyczny „przeniesie się” do internetu. Znajdą się w nim zatem m.in. wirtualne spacery po mieście z przewodnikami, a także zwiedzania on-line poznańskich wystaw i muzeów.
Organizatorzy podkreślili, że za pośrednictwem internetu można będzie kupić także usługi turystyczne w atrakcyjnej cenie w postaci voucherów do wykorzystania w przyszłości. Jak wskazano, w ten sposób można będzie zaplanować weekend w Poznaniu i okolicach, wybierając hotel, obiad w restauracji czy Poznańską Kartę Turystyczną i wykorzystać vouchery w przyszłości.
„To nie tylko szansa na zaplanowanie weekendu w Poznaniu z atrakcyjnymi zniżkami, ale i realne wsparcie dla poznańskiej branży turystycznej” – zaznaczył Mazurczak.
Nabór partnerów z Poznania i okolic do tegorocznej edycji trwa nadal. W akcji mogą wziąć udział przedsiębiorcy oferujący vouchery na produkty i usługi turystyczne, a także instytucje oraz organizacje, chcące zaprezentować swoją ofertę on-line. Organizatorzy akcji liczą, że budowana od kilkunastu lat marka „Poznań za pół ceny” będzie wsparciem dla branży turystycznej w kontekście ograniczeń związanych z epidemią.
W ramach 12 poprzednich edycji projektu „Poznań za pół ceny” sprzedano ok. 100 tysięcy usług turystycznych za pół ceny w ciągu dwóch dni. Tegoroczna, wirtualna edycja akcji potrwa ponad tydzień i odbędzie się od 2 do 10 maja. (PAP)
autor: Anna Jowsa
ajw/ par/