W 14 071 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka w poniedziałek była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN podając, że chodzi o 97,4 proc. szkół podstawowych w 15 województwach. W 47 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 325 w trybie mieszanym.
Statystyka dotycząca szkół obejmuje 15 województw, wyłączając woj. warmińsko-mazurskie, w którym od poniedziałku nauka prowadzona jest w szkołach tylko w sposób zdalny.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało PAP także, że w trybie stacjonarnym w piątek pracowało 15 040 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 98,3 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 66 przedszkoli, a 194 w trybie mieszanym. Dane dotyczą całego kraju - przedszkola czynne są we wszystkich województwach.
Dane te pokazują stan z poniedziałku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
18 stycznia, gdy uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych (którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie) wrócili do nauki stacjonarnej nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była w 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie. (PAP)
Autorzy: Szymon Zdziebłowski, Danuta Starzyńska-Rosiecka
szz/ dsr/ mhr/