W 13 260 szkołach podstawowych w klasach I–III nauka w czwartek była prowadzona w trybie stacjonarnym – podaje MEiN. To 95,5 proc. placówek w 15 województwach. W 91 podstawówkach w klasach I–III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 529 w trybie mieszanym.
Statystyka obejmuje 15 województw, bez woj. warmińsko-mazurskiego, w którym od 1 marca nauka prowadzona jest tylko zdalnie.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w środę pracowało 14 760 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 96,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 120 przedszkoli, a 420 w trybie mieszanym. Dane pochodzą z całego kraju – przedszkola czynne są we wszystkich województwach.
Dane te pokazują stan z czwartku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
MEiN zapewnia, że sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, 18 stycznia wrócili do nauki stacjonarnej w szkołach. Jednak ze względu na sytuację epidemiczną w regionie od 1 marca w woj. warmińsko-mazurskim uczniowie z tych klas uczą się z powrotem zdalnie. W pozostałych 15 województwach najmłodsi uczniowie nadal uczą się w szkołach.
W czwartek minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek podpisał rozporządzenie przedłużające o dwa tygodnie naukę zdalną dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych oraz wprowadzające naukę hybrydową dla uczniów klas I-III z woj. warmińsko-mazurskiego i pomorskiego.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r. (PAP)
Autor: Szymon Zdziebłowski
szz/ joz/