Komunikację cyfrową będzie można studiować od roku akademickiego 2021/2022 w rzeszowskiej Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania. Ten nowy kierunek ma unikatowy program na skalę kraju – zapewnia rzeczniczka uczelni Ksenia Burghardt.
Jak poinformowała rzeczniczka Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania (WSIiZ) w Rzeszowie Ksenia Burghardt, uczelnia uzyskała pozwolenie Ministerstwa Edukacji i Nauki na prowadzenie nowego kierunku, który będzie łączył praktyczną wiedzę z zakresu komunikacji, zarządzania z nowoczesnymi technologiami.
"Komunikacja cyfrowa charakteryzuje się unikatowym programem studiów na skalę kraju, oferującym wiedzę przydatną zarówno w sektorze branży medialnej, jak i w marketingu oraz kierowaniu zespołami" – podkreśliła Burghardt.
Studenci w toku studiów będą zdobywać umiejętności w komunikowaniu się przy zastosowaniu nowoczesnych kanałów z obszaru nowych technologii, narzędzi i metod, które mogą być wykorzystywane m.in. w mediach, przedsiębiorstwach, jednostkach samorządowych, organizacjach pozarządowych, a także w zakresie komunikacji marketingowej, szczególnie z wykorzystaniem social mediów.
Prodziekan Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej WSIiZ dr Barbara Przywara zauważyła, że sytuacja związana z pandemią pokazała, jak bardzo są nam potrzebne kompetencje sprawnego poruszania się w świecie cyfrowym, organizacji pracy zdalnej i zdalnego kształcenia.
"Cyfrowa transformacja biznesu wymaga kształcenia specjalistów w zakresie umiejętności korzystania z metod i narzędzi, które będą nadążały za współczesnymi zmianami. Na kierunku przygotujemy studentów do wspierania firm i innych organizacji w tym, jak najlepiej wykorzystywać nowoczesne narzędzia i metody, zarówno w zakresie komunikacji marketingowej, szczególnie w social mediach, jak i w kreowaniu wizerunku organizacji lub osoby. Absolwenci tego kierunku będą potrafili zorganizować pracę zdalną w firmie, szkolenia online, zarządzać rozproszonymi i wirtualnymi zespołami" – wyjaśniła dr Przywara.
Dodała, że studia na nowym kierunku odpowiadają na współczesne wyzwania związane z koniecznością wykorzystywania komunikacji w środowisku pracy zdalnej, home office czy pracy w korporacjach międzynarodowych, realizujących projekty w różnych strefach czasowych przez całą dobę.
Studia te mają przygotować studentów do samodzielności w zdobywaniu i ocenie informacji, nawiązywaniu kontaktów biznesowych, do prezentowania i argumentowania swoich racji oraz prowadzenia negocjacji.
"Absolwenci komunikacji cyfrowej będą przygotowani do wykonywania pracy zawodowej wymagającej zaawansowanych umiejętności specjalistycznych, m.in. w branży medialnej oraz marketingowej: public relations, marketingu internetowego, media relations, komunikacji wizerunkowej, promocji, tzw. branży internetowej, a także do pracy w działach HR, działach ds. komunikacji i innych w zakresie employer brandingu, zarządzania informacją, organizowania i koordynowania pracy zdalnej" – wyliczała dr Przywara.
Rzeczniczka wskazała, że studenci kierunku komunikacja cyfrowa będą mieć do wyboru dwie specjalności. Jedną z nich będzie social media i content marketing w biznesie, czyli specjalność, która obejmuje zagadnienia z zakresu wykorzystania mediów społecznościowych w działalności firm zarówno pod względem marketingowym, jak i zarządzania społecznościami w budowaniu wizerunku, marki, prowadzenia biznesu online, tworzenia różnego rodzaju treści, aby pozyskać przez nowoczesne technologie komunikacyjne stałych klientów.
Drugą specjalnością będzie cyfrowa organizacja, która przygotuje specjalistów z zakresu projektowania systemów komunikacji online, a także specjalistów z zakresu nowoczesnej komunikacji wykorzystującej technologie internetowe, mające zastosowanie w kontaktach z klientami, do zarządzania komunikacją wewnętrzną w organizacji, a także organizacji pracy zdalnej w przedsiębiorstwach."Komunikacja cyfrowa to jedyny w regionie kierunek umożliwiający zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie komunikacji w cyfrowym świecie biznesu. Warto dodać, że w trakcie studiów studenci będą mogli doskonalić zdolności lingwistyczne poprzez obowiązkowy lektorat języka biznesowego" – zaznaczyła rzeczniczka uczelni.
Dodała, że dodatkowo na ostatnim roku kształcenia wybrane przedmioty będą prowadzone w języku angielskim.
Dr Przywara zapewniła, że zajęcia na kierunku komunikacja cyfrowa będą prowadzić wieloletni praktycy biznesu i nowych technologii. Przekazała, że program studiów powstał we współpracy z partnerami biznesowymi kierunku, m.in. Ringier Axel Springer, Deloitte, IAB - Związek Pracodawców Branży Internetowej, Sagitum, Ideo, Ideo Force.
"Nasi partnerzy będą także wspierać nas w zakresie dydaktyki – praktycy z tych firm będą prowadzić zajęcia i warsztaty dla studentów" - dodała dr Przywara.(PAP)
autor: Agnieszka Pipała
api/ ozk/