Polskie Radio znalazło się w czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w 2022 r. Pod względem liczby cytowań zajęło 2. miejsce wśród nadawców radiowych po RMF FM. Jak wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, programy publicznego nadawcy cytowano łącznie 17 231 razy – informuje Polskie Radio.
"W 2022 roku najczęściej cytowanym programem publicznego nadawcy było Polskie Radio 24 z wynikiem 7 862 wzmianek w innych mediach, a następnie Program 1, na który powoływano się 6 411 razy oraz Program 3, który wzbudził zainteresowanie innych mediów 2 958 razy. Co ciekawe, +Trójka+, jako jedyna w całym rankingu stacji radiowych odnotowała w ubiegłym roku wzrost cytowań" - napisano w informacji prasowej przesłanej PAP w środę przez Wydział Public Relations Polskiego Radia S.A.
Jak podkreślono, raport Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" analizował cytowalność nie tylko stacji radiowych, ale także "ukazujących się na polskim rynku tytułów prasowych: zarówno dzienników, tygodników, dwutygodników, miesięczników jak i dwumiesięczników, a także stacji telewizyjnych, portali internetowych oraz mediów regionalnych i tematycznych".
"W zestawieniu obejmującym wszystkie ww. media, Polskie Radio zajęło wysoką 5. pozycję. W badaniu cytowalności IMM przeanalizował ponad 385,8 tys. cytowań poszczególnych mediów przez inne media. Badanie dotyczy całego 2022 roku" - dodano w informacji prasowej. (PAP)
akn/ aszw/