Ponad 70 mln zł kosztował remont zabytkowej stacji kolejowej Wrocław Leśnica. Dzięki modernizacji stacji i torowiska pociągi mogą tam jeździć z prędkością 120 km/h. To dwukrotnie więcej niż przed remontem. Jak poinformował w piątek PAP rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec, w ramach remontu przebudowano torowisko na stacji i w jej okolicach, zmodernizowano obiekty inżynieryjne oraz sieć trakcyjną.
„Urządzenia sterowania ruchem kolejowym wymienione zostały na nowoczesne systemy komputerowe i połączone z Lokalnym Centrum Sterowania Wrocław Muchobór. Stacja gwarantuje po przebudowie większą przepustowość i płynność ruchu. Dzięki modernizacji pociągi mogą jeździć tam z prędkością 120 km/h” - poinformował Siemienic.
Przebudowa stacji Wrocław Leśnica rozpoczęła się w styczniu 2012 r. Był to ostatni element remontu linii kolejowej Wrocław-Legnica, prowadzonego od kilku lat. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie na tej linii mogą jechać z prędkości 160 km/h.
Stacja Wrocław Leśnica jest wpisana do rejestru zabytków. W ramach przebudowy i remontu odrestaurowano dwa perony. Położono nową nawierzchnię oraz poddano renowacji zabytkowe wiaty. Zamontowano również oświetlenie nawiązujące stylistyką do lamp z lat 30. XX w. oraz stylizowane na ówczesne czasy zegary. Zmodernizowano także przejścia pomiędzy peronami.(PAP)
pdo/ je/