Koncerty, spotkania literackie, dyskusje na temat problemów społecznych oraz przedstawienia teatralne to niektóre z wydarzeń projektu Goethe-Institut Pop Up Pavillon, który 22 kwietnia rozpocznie się we Wrocławiu.
Goethe-Institut jest instytutem kultury Republiki Federalnej Niemiec, który działa na całym świecie promując znajomość języka niemieckiego oraz wspierając międzynarodową współprace kulturalną. Trzymiesięczny projekty kulturalny realizowany przez tę instytucję we Wrocławiu jest częścią programu artystycznego Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 r.
Jak podkreślił w środę na konferencji prasowej dyrektor Goethe-Institut w Krakowie Daniel Goepfert, uczestnictwo instytutu w obchodach Europejskiej Stolicy Kultury jest już tradycją. „W zeszłym roku przedstawiliśmy swój projekt w Pilznie, które sprawowało ten tytuł, a w tym roku chcemy we Wrocławiu zaprezentować interdyscyplinarny program wydarzeń kulturalnych” - mówił Goepfert.
Wszystkie wydarzenia organizowane w ramach tego projekt będą odbywać się w przeszklonym kontenerze ustawiony na placu Nowy Targ.
Program podzielono na trzy obszary tematyczne. Pierwszy - „Tożsamość” - będzie miał swoją odsłonę w weekend 22-24 kwietnia. „Będziemy mówić o historii Wrocławia, o tożsamości ludzi mieszkających tu dziś, wcześniej, i o tym jak ta tożsamość będzie wyglądała w przyszłości” - mówił Goepfert. Oprócz dyskusji z udziałem m.in. publicystów i naukowców, odbędą się również koncerty i przedstawienia performance.
Kolejny weekend (12-19 maja) będzie poświęcony „Utopii” - poszukiwaniom miasta idealnego; ostatni zaś z weekendów tematycznych, czerwcowy, będzie dotyczył gier i ich związków ze sztuką i nauką.
Wszystkie weekendy Goethe-Institut Pop Up Pavillon będą miały swoją kontynuację w postaci instalacji, które rozwiną wątki poruszone w poszczególnych odsłonach projektu.
Pierwszą instalację - „Digesting History” - można oglądać w oszklonym kontenerze już od środy. Instalacja autorstwa kuratorki Susanne Prinz oraz artystki Olgi Lewickiej został skomponowana z wyrobów cukierniczych o kształtach istniejących, niezrealizowanych lub zniszczonych podczas wojny budynków zaprojektowanych przez Hansa Poelziga – niemieckiego architekta wczesnego modernizmu, który zaprojektował m.in. Pawilon Czterech Kopuł przez wrocławskiej Hali Stulecia.(PAP)
pdo/ agz/