Poznańskie wydawnictwo Media Rodzina, wydawca m.in. serii książek o Harrym Potterze obchodzi 25-lecie istnienia. W ciągu ćwierćwiecza oficyna wypuściła ponad tysiąc tytułów w ogólnym nakładzie przeszło 20 mln książek.
W czwartek w Poznaniu zorganizowano jubileuszowy benefis z okazji 25-lecia działalności.
Media Rodzina to wydawca książek dla dzieci, młodzieży, beletrystyki dla dorosłych, tytułów psychologicznych, poradników dla rodziców oraz audiobooków i innych. Obecnie zatrudnia ok. 30 osób.
Założycielem oficyny jest amerykański pastor szkocko-irlandzkiego pochodzenia Roberta Gamble. Pierwszym hitem wydawnictwa była książka Adele Faber i Elaine Mazlish "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły".
W 2000 roku za sprawą Media Rodzina ukazało się pierwsze wydanie polskiej wersji książki "Harry Potter i Kamień Filozoficzny". Do dziś seria Joanne Kathleen Rowling pozostaje największym bestsellerem wydawnictwa i cieszy się popularnością wśród czytelników. Do czytelników trafiło dotąd ponad 5 mln książek tej serii.
"+Harry Potter+ z pewnością ułatwił nam życie, ale już przed nim wydaliśmy tytuły, które stanowią nasze fundamenty. Książka +Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły+ do dzisiaj pozostaje naszym bestsellerem. Podobnie jak +Opowieści z Narnii+ C.S. Lewisa, czy +Inteligencja emocjonalna+ Golemana. Myślę, że o sukcesie decyduje nasza wiara w sens tego, co robimy. Powiedziałbym za autorką +Harry’ego Pottera+, że wierzymy w siłę wyobraźni, w siłę słowa” – powiedział PAP dyrektor wydawnictwa Bronisław Kledzik.
W ciągu minionych 25 lat Media Rodzina wydało 1053 tytuły blisko 340 autorów. Przy zagranicznych pozycjach pracowało przeszło 110 tłumaczy. Do ilustrowania książek zaproszonych zostało prawie 120 artystów. W sumie na półki czytelników trafiło ponad 20 milionów książek wydawnictwa.
"Niektórzy mówią, że książka umiera - to nieprawda! Kiedy 50 lat temu zaczynałem pracę jako wydawca, wychodziło rocznie 6-8 tysięcy tytułów - dzisiaj około 35 tysięcy. Książka jest coraz piękniejsza. Książka żyje i żyć będzie!” – powiedział PAP Kledzik.
Media Rodzina wydała dotąd m.in. kryminały Nele Neuhaus, serię publikacji o Panu Kuleczce Wojciecha Widłaka, autobiografię Baracka Obamy i „Pułapki myślenia” noblisty Daniela Kahnemana.
Założyciel wydawnictwa Robert Gamble w latach 80. ub. wieku zaangażowany był w rozwój ruchu Anonimowych Alkoholików w Polsce, pomagając w nawiązywaniu kontaktu ze specjalistami amerykańskimi. Jest również pomysłodawcą Wigilii pod Rondem - inicjatywy dla bezdomnych i samotnych, która na wiele lat stała się ważnym punktem świętowania Bożego Narodzenia w Poznaniu. (PAP)
autor: Rafał Pogrzebny
edytor: Paweł Tomczyk
rpo/ pat/