Połączone litery "P" i "T" nawiązujące do haftu piotrkowskiego – tak prezentuje się nowe logo Piotrkowa Trybunalskiego. Nowy znak graficzny miasta ma być wykorzystywany przez co najmniej dziesięć kolejnych lat.
Jarosław Bąkowicz z piotrkowskiego magistratu zwraca uwagę, że nowego logo jest jednym z elementów strategii promocji Piotrkowa Trybunalskiego na lata 2017-2021, która została przyjęta przez radnych w grudniu ub. roku. Hasło strategii to "Wielki plan – wspólna reprezentacja".
Jak mówi Maciej Kowalczyk z firmy, która opracowała strategię promocji, dokument powstawał praktycznie dwa lata. W tym czasie odbyło się wiele spotkań z mieszkańcami Piotrkowa. "Na podstawie ich opinii o mieście powstało hasło +Wielki plan – wspólna reprezentacja+, które doprowadziło nas do utworzenia nowego logo" – powiedział.
Wyjaśnił, że nowe logo łączy dwie pierwsze litery z nazwy miasta. Do jego prezentacji użyto haftu krzyżowego – ozdoby, która jest ściśle związana z Piotrkowem Trybunalskim. Strój ozdobiony takim haftem można obejrzeć w piotrkowskim muzeum.
Logo jest znakiem podstawowym, ale na jego podstawie stworzono także znaki pomocnicze. Grafiki nawiązują do korony królewskiej, Rynku Trybunalskiego oraz orła jagiellońskiego, który widnieje na ścianie Zamku Królewskiego.
Prezydent Piotrkowa Trybunalskiego Krzysztof Chojniak chciałby, aby nowy znak graficzny funkcjonował w przestrzeni i był wykorzystywany przez piotrkowskie firmy, organizacje i stowarzyszenia. "Grafika jest bardzo plastyczna. Na jej podstawie będzie można tworzyć własne logotypy dla poszczególnych firm i organizacji" – podkreśla prezydent.
Według niego logo jest nowoczesnym symbolem miasta i jak mówi będzie wykorzystywane, przez co najmniej dziesięć kolejnych lat. (PAP)
autor: Jacek Walczak
jaw/ hgt/