2011-02-20 (PAP) - W Warszawie, Łodzi i na Śląsku ruszy od marca kampania promocyjna 9 Cudów Suwalszczyzny. Hasło całej kampanii to „Suwalszczyzna – Kraina jak Baśń”, a postaciami promocyjnymi będą krasnoludki z bajki Marii Konopnickiej, urodzonej w Suwałkach.
Jak powiedziała PAP dyrektor Suwalskiej Izby Rolniczo-Turystycznej (SIRT) Elżbieta Niedziejko, Cuda Suwalszczyzny to jedna z marek turystycznych województwa podlaskiego. Wśród cudów jest m.in. Dolina Rospudy, Pokamedulski Klasztor w Wigrach i Kanał Augustowski. Inne atrakcje to: Bluesowe Suwałki, Wzgórza Jaćwingów, Pogranicze Wschodu, Dominikańskie Sejny, Augustów - Miasto Królewskie i Kuchnia Pachnąca Tradycją.
Bluesowe Suwałki oznaczają promocję młodego, ale już popularnego "Blues Festiwalu Suwałki", odbywającego się latem w tym mieście. Pogranicze Wschodu i Kuchnia Pachnąca Tradycją - to z kolei zaproszenie do zapoznania się z kulturą pogranicza polsko-litewskiego oraz przysmakami tego regionu. Chodzi m.in. o sękacz - ciasto z soplami, pieczone z kilkudziesięciu jajek oraz kartacze - duże pyzy ziemniaczane z mięsnym farszem, podawane z cebulą i skwareczkami.
Kolejne cuda - to Klasztor Podominikański i Bazylika z XVII wieku w Sejnach, chętnie odwiedzana przez turystów, i Augustów - miasto założone przez Króla Zygmunta Augusta.
Hasłem całej kampanii jest „Suwalszczyzna – Kraina jak Baśń”, a postaciami promocyjnymi będą krasnoludki z bajki Marii Konopnickiej, urodzonej w Suwałkach.
W ramach projektu w marcu powstanie portal basniowasuwalszczyzna.pl z grą dla dzieci, która pozwoli poznać lokalne legendy i dawne plemiona związane z regionem. Na stronie zostanie zamieszczona mapa 9 szlaków turystycznych Suwalszczyzny.
Jak poinformowała PAP Niedziejko, celem kampanii jest dotarcie głównie do młodzieży szkolnej. Wybrane zostały trzy ośrodki: Warszawa, Łódź i Śląsk, gdzie w szkołach odbędą się lekcje o Suwalszczyźnie oraz konkursy plastyczne. Akcja promocyjna będzie dodatkowo prowadzona wśród uczestników Uniwersytetów Trzeciego Wieku. W sumie SIRT ma zamiar dotrzeć z informacjami do kilkudziesięciu tysięcy Polaków.
Akcja promocyjna będzie prowadzona również za pomocą billboardów, ulotek i artykułów prasowych. Osoby starsze, które nie korzystają z internetu, będą mogły dzwonić na specjalną infolinię, by dowiedzieć się więcej o Cudach Suwalszczyny.
Projekt będzie kosztował 900 tysięcy złotych. Pieniądze na kampanię pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Program będzie realizowany do końca 2011 roku.(PAP)
bur/ je/