Google działa zbyt wolno w reakcji na zgłaszane antysemickie „recenzje” użytkowników odnoszące się do muzeum Auschwitz - przyznał w piątek koncern w reakcji na doniesienia brytyjskiego dziennika „The Guardian”. Firma zapowiedziała poprawę.
Jak donosi "Guardian", pod stroną muzeum w serwisie Google Maps znalezione zostały 153 antysemickie komentarze w ramach funkcji pozwalającej na ocenianie obiektów i atrakcji turystycznych; niektóre komentarze, w tym pochwalające Hitlera i Holokaust, były tam od lat. Mimo ich zgłoszenia, po 24 godzinach większość z nich nadal była widoczna w serwisie. Dopiero po pytaniach zadanych koncernowi przez dziennik niemal wszystkie zostały usunięte.
"Mamy jasną politykę, która zabrania obraźliwych i fałszywych recenzji i pracujemy 24 godziny na dobę, monitorując (serwis Google) Maps. W tym przypadku wiemy, że musimy się poprawić, i działamy, by poprawić nasze systemy detekcji" - oświadczyła firma.
"Nasze doświadczenie jest niestety takie, że w wielu przypadkach różne zatrważające antysemickie komentarze nie są usuwane po ich zgłoszeniu, bo nie łamią regulaminu" - powiedział niewymieniony z nazwiska przedstawiciel placówki.
Jak powiedział cytowany przez "Guardiana" rzecznik muzeum, instytucja ta jest częstym celem antysemickich "recenzji" w Google, a serwis rzadko je usuwa.
"Nasze doświadczenie jest niestety takie, że w wielu przypadkach różne zatrważające antysemickie komentarze nie są usuwane po ich zgłoszeniu, bo nie łamią regulaminu" - powiedział niewymieniony z nazwiska przedstawiciel placówki. (PAP)
osk/ akl/