W 10 426 szkołach podstawowych w klasach I–III nauka we wtorek była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN. Chodzi o 96,5 proc. szkół podstawowych w 12 województwach. W 70 podstawówkach w klasach I–III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 304 w trybie mieszanym.
Statystyka obejmuje 12 województw, wyłączając woj. lubuskie, mazowieckie, pomorskie i warmińsko-mazurskie, w których od poniedziałku nauka prowadzona jest w trybie hybrydowym – połowa uczniów ma zajęcia stacjonarnie w szkole, a druga połowa zdalne w domu.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym we wtorek pracowały 14 902 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 97,4 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 82 przedszkola, a 316 w trybie mieszanym. Dane pochodzą z całego kraju – przedszkola czynne są we wszystkich województwach.
Dane te pokazują stan z wtorku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
MEiN zapewnia, że sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, 18 stycznia wrócili do nauki stacjonarnej w szkołach. Jednak ze względu na sytuację epidemiczną w regionach od 15 marca w woj. lubuskim, mazowieckim, pomorskim i warmińsko-mazurskim uczniowie uczą się hybrydowo. W pozostałych 12 województwach najmłodsi uczniowie nadal uczą się stacjonarnie w szkołach.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ joz/