W 14 071 szkołach podstawowych w klasach I-III w nauka w poniedziałek była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 97,4 proc. szkół podstawowych. W 67 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 305 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w poniedziałek pracowało 15 098 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 98,7 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 47 przedszkoli, a 155 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z poniedziałku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
W stosunku do piątku liczba szkół pracujących w trybie zdalnym zmniejszyła o cztery, a w trybie mieszanym o 53. Liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących zdalnie zmniejszyła o 15, a o 33 pracujących w trybie mieszanym.
W piątek nauka w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 014 szkołach podstawowych, czyli w 97 proc. podstawówek. W 71 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 358 w trybie mieszanym.
We piątek w trybie stacjonarnym pracowało 15 050 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 98,4 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 62 przedszkola, a 188 w trybie mieszanym.
Liczba szkół podstawowych, w których uczniowie klas I-III w piątek uczyli się w trybie innym niż stacjonarny była najwyższa od 18 stycznia, gdy uczniowie z tych roczników wrócili do nauki w szkołach.
Tak samo liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych, w których w piątek zajęcia odbywały się w formie innej niż stacjonarna była najwyższa od 18 stycznia.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a 50 w trybie mieszanym.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ joz/