W 14 257 szkołach podstawowych w klasach I-III w poniedziałek nauka była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN, podając, że chodzi o 98,7 proc. szkół podstawowych. W 24 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 162 w trybie mieszanym.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w poniedziałek pracowały 15 132 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 98,9 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 38 przedszkoli, a 130 w trybie mieszanym.
Dane te pokazują stan z poniedziałku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
Przez dwa tygodnie - od poniedziałku 18 stycznia, kiedy uczniowie klas I-III wrócili do nauki stacjonarnej, do piątku 29 stycznia - liczba szkół podstawowych, w których nauka w klasach I-III prowadzona jest w trybie innym niż stacjonarny, a także przedszkoli i placówek przedszkolnych, wzrastała.
W poniedziałek w stosunku do piątku zmniejszyła się: liczba szkół pracujących w sposób zdalny zmniejszyła się o sześć, a pracujących w sposób mieszany o 41; liczba przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących w sposób zdalny zmniejszyła się o dziewięć, a pracujących w sposób mieszany o 18.
W piątek nauka w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 210 szkołach podstawowych, czyli 98,4 proc. podstawówek. W 30 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 203 w trybie mieszanym.
W piątek w trybie stacjonarnym pracowało 15 105 przedszkoli i placówek przedszkolnych, czyli 98,7 proc. W 47 zajęcia były prowadzone w sposób zdalny, a w 148 w sposób mieszany.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
Jak zapewnia MEiN, sytuacja zarówno w szkołach podstawowych, jak i w przedszkolach jest monitorowana.
18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r.
18 stycznia w trybie stacjonarnym pracowały 15 222 przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, czyli 99,5 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 28 przedszkoli, a w trybie mieszanym 50.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ mhr/