Krajowy Instytut Mediów opublikował wyniki Badania Założycielskiego, które miało na celu przedstawienie sposobów i częstości korzystania z mediów elektronicznych oraz wyposażenia gospodarstw domowych i poszczególnych ich członków w urządzenia do odbioru mediów elektronicznych.
Jak poinformowano PAP w przesłanej informacji, Krajowy Instytut Mediów opublikował na swojej stronie www.kim.gov.pl wyniki pierwszej fali Badania Założycielskiego, które jest źródłem wiedzy na temat korzystania z mediów przez gospodarstwa domowe.
Badane było m.in. liczba urządzeń do odbioru mediów w gospodarstwach domowych: np. telewizorów, laptopów, telefonów, odbiorników radiowych, źródła sygnału telewizyjnego, korzystanie z VOD, rodzaj dostępu do internetu, wiek telewizora.
Z badania wynika m.in., że w ciągu ostatnich 12 miesięcy z 12 644 gospodarstw, 10 414 oglądało telewizję tradycyjną. 11 695 gospodarstw było badane pod kątem słuchania radia, wynik wyniósł 100 proc. Na okoliczność korzystania z internetu przebadano 12 145 GOS, korzysta z niego 10 009.
Raport obejmuje pomiar zrealizowany przez KIM w okresie od lipca 2021 do marca 2022 na losowej próbie 9 552 gospodarstw domowych. Na tej podstawie przewidziany ma być stan ogółu gospodarstw domowych w Polsce. Badanie Założycielskie jest realizowane przez KIM w sposób ciągły. Docelowo badaniem będzie objętych 30 tys. gospodarstw domowych rocznie.
Badanie Założycielskie prowadzone przez Krajowy Instytut Mediów jest badaniem populacyjnym. Badanie jest realizowane w formie bezpośrednich wywiadów z liderem technologicznym gospodarstwa domowego na bazie w pełni losowej próby TERYT GUS. Częścią badania jest też dokonywany przez ankietera spis z natury sprzętów posiadanych przez członków gospodarstwa domowego (tzw. pantry check). Szczegółowy opis metodologii badania został przedstawiony w raporcie.
Raport z Badania Założycielskiego można pobrać tutaj https://kim.gov.pl/wyniki-badan/
Autor: Olga Łozińska
oloz/ dki/