Polskie wzornictwo było w tym roku prezentowane m.in. w Mediolanie, Sao Paulo i Nowym Jorku, do końca roku zaplanowano pokazy w Istambule, Londynie oraz Tokio. To efekt działania promocji polskiego designu na świecie prowadzonego przez Instytut Adama Mickiewicza.
"Polski design miał w tym roku bardzo dobry start. W pierwszej połowie roku liczną publiczność w Mediolanie, Sao Paulo i Nowym Jorku przyciągały docenione przez profesjonalistów i dziennikarzy polskie wystawy, które organizowane były pod marką Culture.pl. Odbyły się warsztaty dla studentów, trwają prace nad kolejnymi publikacjami. Druga połowa roku zapowiada się jeszcze bardziej intensywnie - polski design obecny będzie na kluczowych festiwalach designu jak Dutch Design Week, Istanbul Design Biennial, London Design Festival i Tokyo Designers Weeks, a także m.in. w Sztokholmie, Izmirze, Brasili" - mówiła podczas środowego spotkania w Instytucie Adama Mickiewicza Barbara Krzeska, koordynatorka działań instytutu związanego z designem.
Instytut Adama Mickiewicza zamierza kontynuować promocję polskiego designu na świecie. W sierpniu tego roku ruszył pierwszy otwarty nabór do programu "Wystawiajmy się", skierowany do designerów, którzy chcieliby zaprezentować swoje prace międzynarodowej publiczności na najważniejszych targach i festiwalach designu na świecie.
To nie koniec tegorocznych prezentacji twórczości polskich projektantów. Duży polski stół, synonim polskiej gościnności, pojawi się na tegorocznym Dutch Design Week 2014 (18–26 października, Temporary Art Centre) w Eindhoven. W ramach wystawy "Polish Design: in the Middle of", pokazane zostaną prace ponad trzydziestu polskich projektantów, zespołów projektowych, producentów i studentów. Narracja wystawy oparta została na czterech grupach tematycznych, które tworzą: meble i dom, technologie, ceramika i zastawa stołowa oraz zabawki dla dzieci. "Polish Design: in the Middle of" będzie pierwszą tak obszerną prezentacją współczesnego polskiego wzornictwa w Holandii. Wystawie towarzyszyć będzie bogaty program wykładów.
Polska i Turcja świętują w tym roku 600-lecie nawiązania stosunków dyplomatycznych. Z tej okazji polskie projekty pojawią się na Istanbul Design Biennial (1 listopada - 14 grudnia) młodym, ale świetnie rozwijającym się wydarzeniu. Podczas jego drugiej edycji wystawa "Polska in between" zaprezentuje najciekawsze zjawiska w polskim wzornictwie: meble, ceramikę, tkaninę oraz typografię, a także obiekty zaprojektowane i wyprodukowane specjalnie na tę wystawę – efekt pracy podczas warsztatów polskich i tureckich projektantów.
"+48 Social Club" to tytuł wystawy polskiego designu przygotowanej na Tokyo Designers Week (28 października - 3 listopada). Podczas otwarcia zostanie specjalnie zaaranżowana w samym sercu Tokio klubokawiarnia +48 Social Club. Miejsce to zaprezentuje japońskiej publiczności najlepsze polskie produkty i elementy projektowania graficznego ostatnich lat, a także przybliży im kontekst kulturowy, w którym są one wykorzystywane. Przeglądowi polskich projektów będzie towarzyszył bogaty program muzyczny i filmowy.
Instytut Adama Mickiewicza zamierza kontynuować promocję polskiego designu na świecie. W sierpniu tego roku ruszył pierwszy otwarty nabór do programu "Wystawiajmy się", skierowany do designerów, którzy chcieliby zaprezentować swoje prace międzynarodowej publiczności na najważniejszych targach i festiwalach designu na świecie. (PAP)
aszw/ dym/