Instytucje kultury z Gorzowa Wielkopolskiego starają się wypełniać swoją rolę, angażując publiczność poprzez media społecznościowe i inne kanały online. Muzycy koncertują w domach, w sieci można obejrzeć wirtualne galerie, a także uczestniczyć w warsztatach edukacyjnych i poczytać e-booki.
Karolina Machnicka z Wydziału Promocji i Informacji UM Gorzowa Wlkp. poinformowała, że mimo konieczności zamknięcia drzwi dla publiczności gorzowskie instytucje kultury przenoszą swoje działania do wirtualnej rzeczywistości, aby angażować gorzowską publiczność do wspólnych inicjatyw.
W minioną niedzielę Teatr im. Juliusza Osterwy zaprosił poprzez swój youtubowy kanał widzów na spektakl "Zapach żużla". Online transmitowane są także inne spektakle.
Filharmonia Gorzowska dzieli się muzyką przez media społecznościowe. Co tydzień proponuje musicalowe niedziele online, a muzycy koncertują z domów. Z kolei Biblioteka Herberta zachęca czytelników do korzystania z bezpłatnych ebooków i z audiobooków.
Miejski Ośrodek Sztuki swoje działania przeniósł do sieci, zapraszając widzów na filmy, wystawy i warsztaty online. Z kolei Muzeum Lubuskie przez media społecznościowe dzieli się muzealnymi ciekawostkami i zachęca do udziału w konkursach.
Swoje działania aktywnie prowadzi w internecie również Miejskie Centrum Kultury. W tym tygodniu ruszyła także za pośrednictwem kanału YouTube wyjątkowa edycja Małej Akademii Jazzu.
Najnowsze informacje o ofercie miejskich instytucji kultury można znaleźć na stronie www.gorzow.pl w zakładce "Kultura" i na stronach internetowych i profilach instytucji kultury w mediach społecznościowych. (PAP)
Autor: Marcin Rynkiewicz
mmd/ joz/