Pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego rozpoczęło się w poniedziałek 7-dniowe wydarzenie „1920 jam Bitwa Warszawska”, podczas którego uczestnicy mają za zadanie stworzyć grę nawiązującą do 100-lecia Bitwy Warszawskiej.
Na stronie resortu kultury podano, że "programiści, designerzy gier i graficy - 160 twórców będzie pracować nad tworzeniem produkcji multimedialnych, których tematyka będzie się ogniskować wokół Bitwy Warszawskiej". "Uczestnicy mogą projektować gry w rozmaitych gatunkach – począwszy od typowych gier wojennych, przez gry przygodowe, aż po typowo edukacyjne" - dodano.
Jak napisano, "w czasie jamu dla zainteresowanych odbywać się będą webinaria oraz konsultacje z deweloperami, specjalistami i historykami". "To pomoże uczestnikom opracować grę w oparciu o wiedzę historyczną. Ponadto partnerzy wydarzenia (Filmoteka Narodowa, Muzeum Historii Polski) we współpracy z Krakowskim Parkiem Technologicznym przygotowali materiały w formie filmów, zestawów informacyjnych i materiałów do wykorzystania w grze. Konsultacje historyczne poprowadzą także eksperci Muzeum Historii Polski – będą odpowiadać na pytania dotyczące przebiegu bitwy, sytuacji politycznej, ale też kwestii militarnych, czy wykorzystywanej w tym czasie broni i umundurowaniach, których tematyka będzie się ogniskować wokół Bitwy Warszawskiej" - dodano.
Zaznaczono, że "uczestnicy hackathonu muszą trzymać się faktów historycznych, jeśli zdecydują się na produkcję osadzoną ściśle w realiach bitwy". "Dozwolone są także scenariusze w pełni fikcyjne, prezentujące odmienne podejście do Bitwy Warszawskiej na przykład przez prezentację alternatywnej wersji historii" - podano.
Ogłoszenie wyników nastąpi 6 lipca. W sierpniu podczas obchodów 100-lecia Bitwy Warszawskiej produkcje będą promowane, m.in. na portalu gameplanet. Szczegóły na www.1920jam.pl. Organizatorami wydarzenia są Krakowski Park Technologiczny, KGHM Polska Miedź oraz Game Planet. (PAP)
autor: Katarzyna Krzykowska
ksi/aszw/