Publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe oraz ponadpodstawowe, a także szkoły za granicą mogą ubiegać się o uzyskanie wsparcia finansowego w ramach kolejnej edycji programu „Aktywna tablica” - podał w poniedziałek resort edukacji.
Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało, że Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – "Aktywna tablica".
W 2020 r. środki będą przeznaczone przede wszystkim na zakup laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie dźwięku i głosu.
W tym roku o dofinansowanie mogą ubiegać się: szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu w latach 2017-2019 (pozostałe szkoły podstawowe tylko w ograniczonym zakresie), szkoły ponadpodstawowe oraz szkoły za granicą.
Szkoły, które złożą wnioski na zakup laptopów w 2020 r. będą zwolnione z wymogu dostępu do internetu na poziomie co najmniej 30 Mb/s.
Szkoły, uprawnione do uzyskania dofinansowania w 2020 r., które w wystarczającym stopniu zostały już wyposażone w laptopy, będą mogły wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w 2020 r. również na zakup innego sprzętu lub pomocy dydaktycznych, np. tablicy interaktywnej, projektora, głośników i innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku oraz interaktywnego monitora dotykowego o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali.
W sumie na program przewidziano ponad 361 mln zł. W 2020 r. rząd przeznaczy na zakupy sprzętu w ramach programu 35 mln zł z budżetu państwa. Wysokość wsparcia finansowego może wynieść maksymalnie 14 tys. zł dla szkoły i nie może przekroczyć 80 proc. wartości całego zakupu. Pozostałe 20 proc. zapewnia organ prowadzący.
Wnioski szkoły mogą składać do organów prowadzących do 27 października, a te do 29 października mają złożyć je do wojewodów. Do 3 listopad zaplanowano kwalifikację wniosków przez wojewodów. Do 30 listopada ma zaś nastąpić przekazanie środków finansowych na zakup pomocy dydaktycznych. (PAP)
Autor: Katarzyna Lechowicz-Dyl
ktl/ mhr/