W 10 303 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka w środę była prowadzona w trybie stacjonarnym – poinformowało MEiN. Chodzi o 95,4 proc. szkół podstawowych w 12 województwach. W 82 podstawówkach w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 415 w trybie mieszanym.
Statystyka obejmuje 12 województw, wyłączając woj. lubuskie, mazowieckie, pomorskie i warmińsko-mazurskie, w których od 15 marca nauka prowadzona jest w trybie hybrydowym – połowa uczniów ma zajęcia stacjonarnie w szkole, a druga połowa zdalne w domu.
Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w środę pracowało 14 795 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 96,7 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 109 przedszkoli, a 396 w trybie mieszanym. Dane pochodzą z całego kraju – przedszkola czynne są we wszystkich województwach.
Dane te pokazują stan z środy z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty.
O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce.
MEiN zapewnia, że sytuacja w szkołach podstawowych i w przedszkolach jest monitorowana.
Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, 18 stycznia wrócili do nauki stacjonarnej w szkołach. Jednak ze względu na sytuację epidemiczną w regionach od 15 marca w woj. lubuskim, mazowieckim, pomorskim i warmińsko-mazurskim uczniowie uczą się hybrydowo. W pozostałych 12 województwach najmłodsi uczniowie uczą się stacjonarnie w szkołach.
Sytuacja zmieni się w poniedziałek. Minister zdrowia Adam Niedzielski zapowiedział, że od 20 marca do 9 kwietnia uczniowie klas I-III szkół podstawowych w całym kraju mają przejść na nauczanie zdalne.
Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.
Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ub.r. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ joz/