Wydawnictwo Literackie drugi rok z rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu Top Marka. Oznacza to, że WL jest najsilniejszym medialnie brandem wśród polskich wydawnictw książkowych – podkreślono w informacji przesłanej PAP.
Top Marka to największe w Polsce badanie marek. Wyniki XIV edycji ogłosiły Magazyn "Press" i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Analiza medialności dotyczyła 500 marek z 50 branż i objęła 108 mln informacji. W raporcie przeanalizowano materiały z prasy, internetu i social media opublikowane w okresie od 1 lipca 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. - 2 mln tekstów prasowych, 16 mln internetowych i 90 mln postów w mediach społecznościowych.
W informacji przesłanej PAP przypomniano, że w badaniu wyselekcjonowano 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 marek, o których było najwięcej wzmianek. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile marki. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację 500 marek. Pięćdziesięciu najsilniejszym medialnie markom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2021.
"Dziękujemy wszystkim naszym autorkom i autorom, czytelniczkom i czytelnikom, współpracownikom od tłumaczy po drukarzy i księgarzy" - napisano w informacji Wydawnictwa Literackiego. (PAP)
Autorka: Anna Kruszyńska
akr/ pat/