93,3 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego w całym kraju funkcjonowało we wtorek w trybie stacjonarnym. W 9 województwach stacjonarnie pracowało też 70,5 proc. szkół podstawowych i 78,8 proc. ponadpodstawowych – poinformowało Ministerstwo Edukacji i Nauki.
W siedmiu województwach trwają ferie zimowe. W woj. kujawsko-pomorskim, lubuskim, małopolskim, świętokrzyskim i w wielkopolskim ferie zaczęły się 15 stycznia, potrwają do 30 stycznia. W woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim ferie zaczęły się 22 stycznia, potrwają do 6 lutego. W pozostałych województwach ferie zaczną się za tydzień lub za trzy tygodnie.
Przedszkola są tzw. placówkami nieferyjnymi, pracują przez cały rok z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący, na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola lub rady rodziców.
Stacjonarnie we wtorek pracowało 14 395 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkoli, zespołów wychowania przedszkolnego, punktów przedszkolnych), co stanowi 93,3 proc. wszystkich. 76 przedszkoli pracowało zdalnie, a 964 w trybie mieszanym.
Stacjonarnie w 9 województwach, gdzie nie ma ferii, pracowały we wtorek 6284 szkoły podstawowe i 3891 szkół ponadpodstawowych, czyli 70,5 proc. szkół podstawowych i 78,8 proc. ponadpodstawowych. Zdalnie pracowały 154 szkoły podstawowe i 110 ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 2471 szkół podstawowych i 937 ponadpodstawowych.
Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek pochodzą od kuratorów oświaty.
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej dyrektor szkoły lub przedszkola za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka,
dsr/ joz/