Film „4 czerwca -barwy kampanii", przygotowany przez Muzeum Historii Polski, opowiada o pierwszych wyborach z udziałem opozycji antykomunistycznej, słynnej wiktorii „Solidarności" pod przywództwem Lecha Wałęsy. Film pokazuje że kampania wyborcza „Solidarności" była przeprowadzona profesjonalnie choć spontanicznie, daleko bardziej nowoczesna w formie przekazu i organizacji niż późniejsza przed wolnymi wyborami parlamentarnymi w 1991 roku. Do dziś ta kampania inspiruje specjalistów od marketingu politycznego, choć była pospolitym ruszeniem.
W filmie znajdziemy historię słynnego plakatu wyborczego autorstwa Tomasza Sarneckiego -- zainspirowanego plakatem „W samo południe" z Gary Cooperem, dowiemy się z relacji prof. Antoniego Dudka, jak ówczesna władza starała się przekupić kościół katolicki korzystnymi ustawami oraz poznamy początki nowoczesnej walki politycznej, czyli jak stosowano „czarny PR" wobec innych kandydatów. W filmie wykorzystano archiwa TVP, zdjęcia robione przez SB, a także po raz pierwszy pokazane zostały szerszej publiczności materiały z archiwum senackiego (m.in. z udziałem Ives Montanda).