Słupski magistrat nie musi powtarzać przetargu na budowę nowej siedziby Nowego Teatru im. Witkacego ze względu na zbyt wysokie ceny złożonych ofert. Radni przyjęli zmiany w wieloletniej prognozie finansowej miasta, zwiększając limit wydatków na tę inwestycję.
Podczas środowej sesji Rady Miejskiej w Słupsku radni 14 głosami "za" przyjęli uchwałę w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej miasta na lata 2018-2033, zwiększając limit wydatków m.in. na rozbudowę i adaptację budynku byłej wozowni na potrzeby Nowego Teatru im. Witkacego w latach 2019-2020.
Zgoda była niezbędna, by miasto Słupsk mogło zakończyć rozpoczętą procedurę przetargową dotyczącą wyłonienia wykonawcy tej inwestycji, by nie musiało unieważnić postępowania ze względu na zbyt wysoką cenę złożonych ofert.
Do magistratu wpłynęły dwie oferty. Pierwsza, złożona przez konsorcjum dwóch słupskich przedsiębiorstw, opiewa na kwotę ponad 13,6 mln zł, druga - firmy z Kościerzyny – na ponad 13,8 mln zł, podczas gdy miasto Słupsk na realizację tego zamówienia przeznaczyło pierwotnie 10,5 mln zł. Dzięki zgodzie radnych limit wydatków planowany na tę inwestycję w latach 2019-2020 został zwiększony o brakujące miliony.
Adaptacja i rozbudowa budynku byłej wozowni przy ul. Lutosławskiego 1 na potrzeby Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku ma być realizowana w ramach dotowanego z funduszy RPO WP projektu „Łamiemy bariery, łączymy pokolenia – rewitalizacja obszaru Podgrodzia, Starego Miasta i Śródmieścia Miasta Słupska”.
Dzięki tej inwestycji teatr, istniejący od 13 lat, zyska swoją siedzibę w nowo tworzonym Centrum Inicjatyw Społecznych i Artystycznych. Obecną dzieli z Filharmonią Sinfonia Baltica. Zagospodarowany zostanie też dziedziniec Filharmonii.
Nowa siedziba teatru ma być gotowa w 2020 r. Czterokondygnacyjny budynek będzie posiadał scenę z widownią na 250 miejsc, sale prób i sale warsztatowe, foyer z kawiarnią, zaplecze techniczne, biurowe oraz pokoje aktorskie z tarasami na dachu. W obiekcie, przy głównej klatce schodowej, zamontowana zostanie winda przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych. (PAP)
autor: Inga Domurat
ing/ agz/