
Oburzeni mieszkańcy Ochoty pytają w mediach społecznościowych, co stało się z brukiem odsłoniętym podczas remontu ul. Grójeckiej. Tramwajarze odpowiedzialni za remonty uspokajają, że bruk trafił do magazynów drogowców i będzie przez nich wykorzystany.
Na jednej z ochockich grup pojawiła się informacja o zniknięciu historycznego bruku odsłoniętego podczas remontu ul. Grójeckiej.
"Kto nie widział historycznego bruku odsłoniętego podczas prac remontowych na ulicy Grójeckiej, to już go nie zobaczy" – napisał internauta, zamieszczając zdjęcie z 30 marca, gdzie widać pokrytą brukiem Grójecką, i zdjęcie z 17 maja, na którym nie ma śladu bruku.
Pod wpisem ukazały się komentarze. Oburzeni internauci pytają, co się stało z brukiem. Padają też pomysły, że można go było tam zostawić.
Prace na ul. Grójeckiej są częścią budowy trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego.
Rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz powiedział, że bruk został zdjęty i wywieziony do magazynów Zarządu Dróg Miejskich. Drogowcy mają go wykorzystać m.in. do wypełnienia zatok parkingowych podczas remontu śródmiejskich ulic.
"To zarówno powojenny, jak i na pewnym odcinku przedwojenny bruk. Mamy dużo takich sytuacji, że podczas remontów odsłaniane są stare nawierzchnie ulic. Niestety nie ma możliwości pozostawienia go w tym miejscu ze względu na duże natężenie ruchu na Grójeckiej" – powiedział stołeczny konserwator zabytków Michał Krasucki.
Ulica Grójecka powstała na miejscu starego traktu uregulowanego w latach 1818–1823, biegnącego przez wieś Raków i przez miasta Grójec i Radom do Krakowa. Nazwę aleja lub ulica Grójecka zamiast Krakowskiej wprowadzono w 1892 r.
W latach dwudziestych XX w. Grójecka była ulicą brukowaną polnym kamieniem, oświetloną latarniami na trakcyjnych słupach tramwajowych marki Siemens montowanych w Warszawie od 1908 r.
Asfaltowa nawierzchnia jezdni pojawiła się około 1970 r. Wtedy też wymieniono słupy trakcyjne. (PAP)
mas/ joz/