Litera „M” będąca odwróceniem litery „W” - jednego z symboli stolicy Dolnego Śląska, to główny element nowej identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Jej wprowadzenie zbiega się z otwarciem wystawy stałej w Pawilonie Czterech Kopuł - nowym oddziałem muzeum.
Dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu Piotr Oszczanowski podkreślił, że otwarcie Pawilonu Czterech Kopuł to dobry moment na wprowadzenie rewolucyjnych zmian i ujednolicenie identyfikacji wizualnej wszystkich czterech oddziałów Muzeum Narodowego we Wrocławiu.
Autorem projektu, który zwyciężył w konkursie na identyfikację wizualną palcówki jest Marian Misiak.
„Inspiracją dla znaku graficznego, który jest głównym elementem identyfikacji, jest litera +W+, która od średniowiecza jest jednym z symboli Wrocławia. To +W+ powstało z połączenia dwóch liter „V”. Co interesujące ten znak jest jednym z symboli Wrocławia i od kilku wieków łączy ludzi różnych narodowości i kultur, którzy mieszkali w tym mieście” - mówił w poniedziałek podczas konferencji prasowej autor projektu.
Misiak dodał, że opracowany przez niego znak graficzny – litera „M”, będąca odwrócenie wrocławskiego „W” - podkreśla z jednej strony związek muzeum z historią miasta, z drugiej zaś fenomen związku znaku graficznego ze społecznością, która to miasto zamieszkuje.
Autor projektu w ramach pracy na identyfikację wizualną stworzył również dwa kroje pisma, które będą wykorzystywane przez placówkę. To Dia Groteska - krój nawiązujący do estetyki okresu, w którym powstał Pawilon Czterech Kopuł (początek XX w.) oraz krój szeryfowy Janus, który będzie wykorzystywany do składu publikacji książkowych.
Nowej kampanii wizerunkowej towarzyszy hasło „Do czterech razy sztuka”. To nawiązanie to Pawilonu Czterech Kopuł i wystawy stałej polskiej sztuki współczesnej, która zostanie otwarta 25 czerwca.(PAP)
pdo/ agz/