Do 17 marca IPN przedłużył przyjmowanie zgłoszeń do hackathonu HISTHACK - maratonu programowania w konkursowej formule. W pierwszym etapie uczestnicy opracują koncepcję scenariusza historyczno-edukacyjnej gry komputerowej o historii Polski. Jury IPN wyłoni po jednej drużynie z każdego województwa.
"Zakoduj historię przyszłości! Pierwszy hackathon Instytutu Pamięci Narodowej - przedłużamy zapisy do 17 marca 2023 r." - podał w poniedziałek IPN na stronie internetowej.
Pierwszy hackathon HISTHACK to maraton programowania dedykowany uczniom szkół ponadpodstawowych z całej Polski, zorganizowany w ramach Kongresu Pamięci Narodowej.
W przedsięwzięciu wezmą udział sześcioosobowe grupy, składające się z pięciu uczniów z tej samej szkoły oraz nauczyciela reprezentującego placówkę.
"Hackathon polega na pracy w interdyscyplinarnych zespołach, sprzyjającej rozwijaniu kreatywności młodych ludzi. Pierwsza odsłona HISTHACK-u jest kolejnym krokiem IPN-u w kierunku zrozumienia potrzeb nowych pokoleń w zakresie edukacji historycznej, a poprzez zaangażowanie uczniów do stworzenia nowych rozwiązań edukacyjnych – łączy świat rzeczywisty i cyfrowy oraz obszar edukacji i zabawy" - podał instytut.
"W pierwszym etapie uczestnicy opracują koncepcję scenariusza historyczno-edukacyjnej gry komputerowej związanej z historią Polski w latach 1917-1990. Inspirację dla twórców scenariusza może stanowić pierwszy projekt gamingowy Instytutu Pamięci Narodowej - „Gra Szyfrów”, która w 2022 r. została włączona do programu nauczania jako treści rekomendowane" - poinformował IPN.
Zwycięzcy pierwszego etapu otrzymają nagrodę w wysokości 4 000 zł i zostaną zaproszeni do udziału w drugim etapie konkursu, który odbędzie się w dniach 13-14 kwietnia 2023 r. na Kongresie Pamięci Narodowej.
Do ścisłego finału jury IPN zakwalifikuje 16 drużyn z całej Polski - po jednej drużynie z każdego województwa.
Finał odbędzie się dniach 13-14 kwietnia 2023 r. na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Przez dwa dni po osiem godzin uczestnicy maratonu będą musieli znaleźć rozwiązanie na wyzwanie, które postawi przed nimi organizator, a o którym dowiedzą się na starcie imprezy.
IPN podał, że nagrodą za pierwsze miejsce w finale będą gogle wirtualnej rzeczywistości (VR) Oculus Quest II dla każdego z uczestników i trzy zestawy gogli dla szkoły, za drugie miejsce - vouchery podarunkowe o wartości 500 zł i gogle Oculus Quest II dla szkoły oraz vouchery podarunkowe o wartości 250 zł a także gogle Oculus Quest II dla szkoły, która zajmie trzecie miejsce w konkursie HISTHACK.
Informacje o hackathonie dostępne są na stronie IPN:
https://bnt.ipn.gov.pl/histhack/
(PAP)
autor: Maciej Replewicz
mr/ dki/