94,5 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego w całym kraju funkcjonowało w środę w trybie stacjonarnym. W 10 województwach, gdzie nie ma ferii, stacjonarnie pracowało 89,7 proc. szkół podstawowych w zakresie klas I–IV – poinformowało MEiN.
Od 27 stycznia, zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji i nauki, zawieszone zostało stacjonarne funkcjonowanie szkół podstawowych dla uczniów klas V-VIII i uczniów szkół ponadpodstawowych, przeszli oni na zdalne nauczanie. Uczniowie klas I-IV szkół podstawowych uczą się nadal stacjonarnie. Stacjonarnie pracują też placówki wychowania przedszkolnego.
Nie uległy zmianie terminy ferii zimowych w szkołach. Obecnie trwają ferie w sześciu województwach: dolnośląskim, mazowieckim, opolskim, podlaskim, warmińsko-mazurskim i zachodniopomorskim.
Przedszkola są tzw. placówkami nieferyjnymi, pracują przez cały rok z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący, na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola lub rady rodziców.
Jak podało Ministerstwo Edukacji i Nauki w środę stacjonarnie pracowało 14 579 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkoli, zespołów wychowania przedszkolnego, punktów przedszkolnych), co stanowi 94,5 proc. wszystkich. 104 przedszkola pracowały zdalnie, a 752 w trybie mieszanym.
W 10 województwach, gdzie nie ma ferii, w środę stacjonarnie pracowało 8 336 szkół podstawowych w zakresie klas I-IV, co stanowi 89,7 proc. Zdalnie w zakresie klas I-IV pracowały 63 szkoły podstawowe, a 893 w trybie mieszanym.
Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek pochodzą od kuratorów oświaty.
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej dyrektor szkoły lub przedszkola za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć. (PAP)
Autorki: Danuta Starzyńska-Rosiecka, Karolina Kropiwiec
dsr/ kkr/ mhr/