95,6 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego w całym kraju funkcjonowało we wtorek w trybie stacjonarnym. W 12 województwach, gdzie nie ma ferii, stacjonarnie pracowało 88,1 proc. szkół podstawowych w zakresie klas I–IV – poinformowało MEiN.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji i nauki od 27 stycznia do 27 lutego zawieszone zostało stacjonarne funkcjonowanie szkół podstawowych dla uczniów klas V-VIII i uczniów szkół ponadpodstawowych. Przeszli oni na zdalne nauczanie. Uczniowie klas I-IV szkół podstawowych uczą się nadal stacjonarnie. Stacjonarnie pracują też placówki wychowania przedszkolnego.
Obecnie trwają ferie w czterech województwach: dolnośląskim, mazowieckim, opolskim i w zachodniopomorskim.
Przedszkola są tzw. placówkami nieferyjnymi, pracują przez cały rok z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący, na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady przedszkola lub rady rodziców.
Jak podało Ministerstwo Edukacji i Nauki, we wtorek stacjonarnie pracowały 14 754 placówki wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 95,6 proc. wszystkich. 53 przedszkola pracowały zdalnie, a 628 w trybie mieszanym.
W 12 województwach, gdzie nie ma ferii, we wtorek stacjonarnie pracowało 9015 szkół podstawowych w zakresie klas I-IV, co stanowi 88,1 proc. Zdalnie w zakresie klas I-IV pracowały 43 szkoły podstawowe, a 1178 w trybie mieszanym.
Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek pochodzą od kuratorów oświaty.
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej dyrektor szkoły lub przedszkola za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.(PAP)
Autorzy: Danuta Starzyńska-Rosiecka, Szymon Zdziebłowski
dsr/ szz/ joz/