95,4 proc. przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, 80,6 proc. szkół podstawowych i 81,8 proc. ponadpodstawowych pracowało w piątek w trybie stacjonarnym – informuje Ministerstwo Edukacji i Nauki, powołując się na dane od kuratorów.
Stacjonarnie w piątek pracowały 14 723 placówki wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 95,4 proc. wszystkich. 61 przedszkoli pracowało zdalnie, a 651 w trybie mieszanym.
W piątek stacjonarnie pracowało też 11 598 szkół podstawowych, czyli 80,6 proc. wszystkich i 6 394 szkoły ponadpodstawowe, czyli 81,8 proc. Zdalnie pracowało 96 szkół podstawowych i 82 ponadpodstawowe. W trybie mieszanym pracowały 2 694 szkoły podstawowe i 1 336 ponadpodstawowych.
Informacje zebrane na podstawie danych od dyrektorów szkół i placówek pochodzą od kuratorów oświaty.
W razie stwierdzenia zakażenia COVID-19 u uczniów, wychowanków lub pracowników placówki oświatowej państwowy powiatowy inspektor sanitarny przeprowadza dochodzenie epidemiologiczne, którego celem jest ustalenie kręgu osób narażonych. W wyniku tego dochodzenia podejmowana jest decyzja w zakresie zastosowania odpowiednich działań mających na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się wirusa.
Dyrektor szkoły lub przedszkola za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego może zawiesić zajęcia stacjonarne na czas oznaczony i przejść na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Zawieszenie zajęć może dotyczyć grupy, oddziału, klasy, etapu edukacyjnego, a także całej szkoły lub placówki, w zakresie wszystkich lub poszczególnych zajęć.
Tydzień temu, 12 listopada, Ministerstwo Edukacji i Nauki nie opublikowało danych dotyczących sytuacji epidemicznej w szkołach i przedszkolach. Tego dnia w wielu placówkach nie prowadzono zajęć korzystając z tzw. dni wolnych do dyspozycji dyrektora. Dzień wcześniej 11 listopada, obchodzone było Narodowe Święto Niepodległości. W tym dniu przedszkola i szkoły były zamknięte.
Przeddzień święta, 10 listopada, stacjonarnie pracowało 15 047 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 97,5 proc. wszystkich. 25 przedszkoli pracowało zdalnie, a 363 – w trybie mieszanym.
10 listopada stacjonarnie pracowało 12 445 szkół podstawowych, czyli 86,5 proc. wszystkich i 6 820 ponadpodstawowych, czyli 87,3 proc. Zdalnie pracował 75 szkół podstawowych i 63 ponadpodstawowe. W trybie mieszanym pracowało 1 868 szkół podstawowych i 929 ponadpodstawowych.
Dwa tygodnie temu, 5 listopada, stacjonarnie pracowało 15 059 placówek wychowania przedszkolnego (przedszkola, zespoły wychowania przedszkolnego, punkty przedszkolne), co stanowi 97,6 proc. wszystkich. 24 przedszkola pracowały zdalnie, a 352 w trybie mieszanym.
5 listopada pracowało 12 348 szkół podstawowych, czyli 85,8 proc. wszystkich i 6287 ponadpodstawowych, czyli 87,4 proc. Zdalnie pracowało 65 szkół podstawowych i 60 ponadpodstawowych. W trybie mieszanym pracowało 1975 szkół podstawowych i 925 ponadpodstawowych. (PAP)
Autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ agz/